Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 I går var "den store dagen" Jeg skulle endelig få tatt ut spiralen og starte prøvetiden for en ny liten baby. Dessverre ble gleden overskygget av at ultralyden viste en cyste på den ene eggstokken. Legen var først litt usikker på om hun ville sende meg rett til sykehuset eller vente litt. Jeg ble litt bekymret - spurte om dette kunne være kreft og om det påvirket prøvingen vår. Hun sa at med tanke på alderen min (27) var det svært lite sannsynlig at det var kreft. Hun mente også at det så ut til å være en tvillingcyste, og at de fikk man som regel ikke kreft i. Hun mente også at vi bare kunne starte forsøkene - det ville ikke påvirke et evnt svangerskap. Det ble tatt blodprøver - resultatene kommer om ca 1 uke - for å utelukke kreft. Og jeg er satt opp på en kontrolltime for å se om den blir borte av seg selv om 3 mnd. Men nå leser jeg litt rundt på nettet, og får inntrykk av at tvillingcyster ikke forsvinner, men bare vokser og må opereres bort. At de ikke bare kan sprekke/forsvinne.... Er det noen som kan noe om dette? Min cyste var vist ca 5x5cm - er det en stor cyste? Takk for alle svar...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 En venninne av meg hadde en tvillingcyste på str. med en håndball - den syntes ikke utvendig men skapte andre fysiske plager. Hun måtte operere den ut, den hadde vokst seg stor på utrolig mange år så det er mulig at din faktisk ikke kommer til å vokse mer, eller at de bare holder øye med den. Så lenge den ikke plager deg, forstyrrer andre ting i kroppen - kanskje den bare kan være der. Eller så fjerner de den vel om du trenger det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar. Jeg satser på at legen har kontroll på situasjonen, men det er ubehagelig med uvisshet. Den plager meg under samleie med mannen min - det er enkelte posisjoner jeg får fryktelig vondt i magen av. Men jeg har ikke koblet det til å være noe mer enn at det bare ikke funket. Jeg har også hatt kraftige smerter i magen som man har koblet mot blindtarmen, men som ikke har vært den allikevel. Også har man ikke sjekket mer... Ellers plager den meg ikke noe mer i hverdagen, så jeg skal nok klare meg til mai. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå