Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hvorfor skal aseksuelle hetses fordi dem har fått barn og "lurt" mannen i åresvis? Når det er helt greit at jenter bytter ut mannen med kvinnfolk etter ekteskap og barn. Eller når mannen bytter ut kona etter ekteskap og barn med en man. Vet dere, det er jammen meg MYE kvalmere å ha levd med en mann som bytter deg ut til fordel med ei hårete ræv. Eller hva med dama som inderlig ønsker å bli flatbanker, har hun lurt mannen sin noe mindre?? Nei, takke meg til aseksuelle!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Hvem i all verden har sagt at noen former for svik og å føre noen bak lyset er greit?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Homser og lesper møter som oftest forståelse og sympati. Hvorfor er det så annerledes med aseksuelle? Det er ikke så mange år siden det var ei dibber som delte sine egne følelser her inne, hadde mann og barn, valgte å gå fra mannen til foredel for en kvinne. Hadde du sett den sympatien hun fikk og får, hadde du kanskje forstått litt mer av hva jeg mente. HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Homser og lesper møter som oftest forståelse og sympati. Hvorfor er det så annerledes med aseksuelle? Det er ikke så mange år siden det var ei dibber som delte sine egne følelser her inne, hadde mann og barn, valgte å gå fra mannen til foredel for en kvinne. Hadde du sett den sympatien hun fikk og får, hadde du kanskje forstått litt mer av hva jeg mente. HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Det er jo ikke det samme i det hele tatt...! Syns faktisk det var en ganske teit sammenligning... Og, nei, jeg er verken homofil, bi eller aseksuell...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Dette var vel litt drøyt HI. Det kan jo ikke sammenlignes. Utgangspunktet, årsaken, motivasjonen og resultatet er helt anerledes.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Hva er forskjellen da? At man ofte finner ut sitt sanne jeg etter å ha levd noen år. Så lenge en er aseksuell og partneren aksepterer dette så går det hvertfall ikke ut over barna. Tenk for en skam det er for barn som tror dem lever i kjernefamilien, og plutselig ramler mor eller far ut av skapet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Lesper? Du virker ikke fullt så dum i hodet når du hetser noen hvis du klarer å skriver korrekt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Hihi, jo, det er SPESIELT lesper som er dumme;)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Gidder dere virkelig gi seriøse tilbakemeldinger på dette innlegget? Det OSER av fordommer ("flatbankere", "hårete ræv"). Dette er ikke en reflektert, objektiv person. La det passere i stillhet. Det er det sånne folk blir mest frustrert av. Jo mer dere argumenterer, jo mer vann får nullet på møllen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 HI har en utagerende ordbruk, men er enig i prinsippet. Det er media som bestemmer hvilke fordommer som er OK å ha, og hvilke fordommer man skal helbredes fra. For eksempel er det fullstendig OK for helsestasjonen at man er i en "ny familieform", men hvis en av foreldrene er ufør eller den kommende mora har piercinger eller tatoveringer, er det helt greit for dem å mobbe vedkommende. Noe er tabu, mens noe ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har like lite forståelse for hver av de, hvis man er klar over før ekteskap og barn at man er aseksuell, gay eller bi. Hvis dette derimot er noe man blir klarover i løpet av årenes løp, er det jo svært lite man kunne ha gjort for å unngå situasjonen. Det er altså hemmeligheten du tar med deg inn, ikke oppdagelsene etter hvert som jeg hadde blitt mest såret for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå