Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Jeg og bf flytte fra hverandre da han rett og slett hadde en ekstrem dårlig periode og tabba seg ut gang på gang. Vi har holdt oss som venner for sønnen sin skyld, og klarer jo og være samme hus. Jeg har flyttet bort fra hjemstedet mitt for å studere. Holder på med min drømmeutdanning som krever at jeg jobber kveld og natt noen ganger når jeg er ferdig utdannet. Har ingen kjente rundt meg som kan passe barnet barnet på disse vaktene, samtidig føler jeg at det blir dumt og sende bort sønnen til andre hver gang disse vaktene kommer. Vil gjerne ha det stabilt rundt han. I det siste har vi tilbringt mye tid sammen med bf, og i går luftet han tanken om at han kanskje kunne flytte inn hos meg igjen sånn at han er her når jeg får disse vaktene. Noen andre her som har gjort det sånn? Hvordan tok barnet/barna det? Vet jo at sønnen vår savner å ha pappaen sin i nærheten hele tiden. Men lurer på om ting kanskje kan bli litt rart likevell? Begynner lærlingtiden i høst, vet ikke om man får sene vakter som lærling?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Om dere er god venner og får det til å fungere så hvorfor ikke. Men dere bør kanskje snakke litt om hvordan det eve. vil bli om en av dere, eller begge to, finner en ny, blir forelsket og får seg kjæreste.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Og hva vil barnet føle når dere flytter fra hverandre igjen? For dere skal vel ikke leve sammen evig. Jeg ville aldri flyttet sammen nei. Hva med at far har barnet mer - så har du når barnet i friperioder. Når du jobber kveld og nattevakter har man fri på dagen. Synst du ser en lett løsning som egentlig blir et stort problem.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Høres virkelig ikke ut som noen god ide! Søsteren min er i akkurat samme situasjon som deg, men der jobber både hun og eksmannen turnus. De ordner det veldig greit ved å sette seg ned med turnusene og ordne samværet etter dem. Skal pappaen jobbe natt er de selvfølgelig hos henne, og skal hun jobbe kveld er de hos han, enkelt og greit. De opplever kanskje en til to ganger i måneden at vaktene kræsjer, da klarer alltid en av dem å bytte med en kollega. De har ca 60/40 samvær hvor de er mest hos henne. Hvorfor skal du flytte sammen med han når du ikke har tenkt å være kjæreste med han resten av livet, tror nesten det er det verste du kan gjøre mot barnet som da plutselig må gjennom en ny skilsmisse den dagen en av dere finner kjærligheten og vil flytte ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå