Gå til innhold

Dere som hadde tidlig spontanabort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan visste dere om dere mistet eller om det bare var en blødning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde en spontanabort i uke 6 i mai fjor.. det begynte med litt rosa i utfloden... og det var det.. 5-6 timer senere så kom alt ut av seg selv. ingen smerter el blødninger.. blødningene kom etter at alt hadde kommet ut..

var på ul i mellomtiden fra jeg såg det rosa, og legen fant bare en tom plommesekk, så han trodde at alt hadde kommet ut allerede.. men jeg merket godt når det kom ut.. det var ikke vondt el no, men det kom en del mere ut enn vanlig da for å prøve å forklare..

spontanaborter oppleves veldig forskjellig.. noen har smerter og blødninger, imens noen bare skjer det uten forvarsel og uten smerter..

jeg er nå i min uke 27, og hadde 3 blødninger i første trimester.. og da blødde jeg skikkelig med smerter og greier.. så jeg trodde jeg mistet hver gang.. men var på ul hver gang, og fikk se hjertet hver gang. :)

Skrevet

Oj, hvor langt på vei var du når du begynte å blø første gang da?

Jeg begynte å blø da jeg var i uke 5+1 (kanskje 3 dager mindre på vei også)

Var vel stort sett som en vanlig mens, men jeg hadde testet positivt, og det luktet annerledes. Det var helt smertefritt, og jeg blødde en liten koagel på dag 3 eller 4. Jeg blødde i 5 dager. Var det dumt av meg og ta det for gitt at det var en spontanabort?

Skrevet

Jeg har hatt en i uke 7 cirka. Var på ul i uke 6, fikk da bekreftet at jeg var gravid men at de ikke hørte noe hjertelyd. Skulle derfor komme tilbake om en uke. Men før den tid fikk jeg grusomme smerter i magen og ryggen, og begynte å blø rett etterpå. Det var som mensensmerter x100. Helt forferdelig!!! Tror jeg blødde i noen dager. Var hos gyn etterpå for å se at alt var kommet ut.

Skrevet

Jeg hadde innlegg 00:09.

første blødning var på 5 + 1, så neste var på 5 + 6, så hadde jeg en da jeg var 7 + 5.. den første blødningen var mørk.. virket som gammelt blod som kom ut.. neste blødning var friskt blod.. og masse av det.. da fikk jeg ul dagen etter ( 6 + 0) og da fikk vi se et hjerte som banket. :) siste blødning var en skikkelig blødning.. skulle bare på do for å tisse.. og hele skåla ble rød.. det bare rant og rant.. men vi var på ul dagen etter og hjertet slo fortsatt.. ingen av blødningene mine varte mer enn 2-3 timer.. den siste varte ikke lenger enn kanskje 20-30 min.. men hos meg kom det bare ut blod.. ingen ting annet.. så hadde jeg vært deg så hadde jeg vært hos lege og tatt en hcg sjekk.. da tar du en ny noen dager etter.. hvis den har stiget så er du mest sannsynlig fortsatt gravid..

Skrevet

Mistet i uke 5. Blødde omtrent som i en mens, med moderate smerter. Tok en ny graviditetstest etter noen dager, som var negativ. Gikk da utifra at det ikke var noe mer, og at kroppen hadde ordnet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...