Gå til innhold

Blodprosent på 19,3.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått målt blodprosent. Måtte måle 3 ganger på rad for de trodde det hadde skjedd noe feil. Blodprosenten ble målt til over 19 alle tre gangene.'

Er ikke gravid. Er 21 år.

Hva kan dette være tegn på ? Sykepleier sa hun skulle gi beskjed til legen og han skulle ringe meg i morgen.. Hvorfor det? Er det farlig med blodprosent på over 19?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er HB du snakker om, er den høyere enn normalt ja....er det blod_prosent_ så er det jo veldig lavt...men jeg regner med det er HB de målte...du kan lese om det her:

http://nhi.no/sykdommer/blod/symptomer/hoy-blodprosent-1086.html

Men, sett deg nå ikke ned og tro at du har hjertesvikt eller noe annet skummelt, tenk logisk. Kroppen er ikke alltid så veldig "etter boka", og det betyr ikke alltid at det er noe i veien. De kommer jo til å undersøke hva det er som kan gi deg høy HB, og så sette inn tiltak for å oppveie dette. Hadde du hatt feil med hjertet eller KOLS eller sånt, hadde du helt sikkert merket det på andre måter også. Helt helt sikkert!!

Skrevet

Ja mener HB...

Takk for svar forresten :)

Skrevet

Dette kan være litt av hvert. Helt fra uskyldig dehydrering, til tilstander som krever medisinsk hjelp.

Jeg synes du skal senke skuldrene og vente på telefonen fra din lege, evnt ringe selv i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...