Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Altså, her er situasjonen. Har vært på intervju til ny, fast jobb. Sa ingenting om at jeg var gravid - jeg har kun hatt vikariater i 4 år nå, og må bare tenke på meg selv. Jeg trenger denne jobben! Ser også ut til at jeg har fått den. Problemet er at jeg nå er i uke 18, har en treåring ved siden av, bekkenløsning og masse kynnere på kveldstid hvis jeg gjør litt husarbeid og bærer litt på treåringen iløpet av dagen. Dette forteller meg at jeg sannsynligvis ikke kommer til å klare å jobbe 100 %. Hva gjør jeg nå? Kan man bli sykemeldt med det samme man begynner i en jobb, men likevel få sykepenger tilsvarende lønna?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Du må vel ha jobbet 4 uker for å ha rett på sykepenger mener jeg. Og egenmedling kan du ikke bruke før du har jobbet to måneder tror jeg det er. Sjekk det opp med taraiffavtalen på din arbeidsplass.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Ja du skal ikke tape penger når du går sykemeldt. Om du har fast jobb eller ikke spiller ingen rolle. Har du hatt den samme lønna i 4 år?? For om du har noe varrierende lønn så regner nav ut et gjennomsnitt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Det er 4 ukers opptjeningstid for at du skal ha rett til sykepenger fra arbeidsgiver. Har du ikke det, men feks kommer rett fra en annen jobb kan du ha rett til sykepenger fra NAV. Du må likevel fylle opptjeningstiden (4 uker), det vil si at hvis du har hatt en periode uten at du har jobbet kan det være at det er brudd i opptjeningstiden, og da må du vente 4 uker før du blir sykemeldt med rett til sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå