Gå til innhold

Hvordan tolker du "hver x time"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du skulle gjentatt en aktivitet, i mitt tilfelle brystpumping, hver 2. time, og brukt 1 time hver gang, når starter da neste økt? 2 timer fra du er ferdig, eller 2 timer fra du starta,altså hver andre klokketime?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur eg ville rekna i frå eg var ferdig å pumpe. Dvs 1time fri. Om du reknar frå start, og brukar ein time på pumping, så blir det jo samanhengande pumping..

For om du pumpar i 1t, pause i 2t for så å pumpe igjen, så blir det jo kvar 3.time. (3t frå kvar gong du startar pumpinga)

Men ved å pumpe i 1t, pause i 1t, så blir det kvar 2.time (2timar totalt frå påbegynt pumping til påbegynt pumping).

Håpar du forstod kva eg meinte:)

Skrevet

Det er annenhver klokketime i utgangspunktet, men det kan jo virke litt tett når aktiviteten tar såpass lang tid hver gang. Ved eksempelvis øyedrypping hver fjerde våkne time kan vi sette opp 09-13-17-21.

Skrevet

Med hver andre time har jeg jo en times pause i mellom. Feks starter jeg kl 12, pumper til kl 13, og begynner igjen kl 14. Men den timen går raskt unna! Helsesøster sa hver 2. til 3. time, så tar det sånn ca. Men var liksom litt i tvil hvordan jeg skulle regne ut disse timene.

Skrevet

ville latt det gå to timer fra avsluttet pumping til neste, det tar jo litt tid for brystet å produsere opp melk igjen + att en trenger mat og pause selv også (så lenge en rekker 8 amminger/pumping pr.døgn skal melkeproduksjonen normalt øke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...