Gå til innhold

mamma hvorfor har alle søsken og ikke jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette spurte småen om på butikken i sta.

og jeg måtte jo bare forklare at jeg ikke kan få barn nå, for jeg har ingen mann og at jeg går på skole og ikke har fultids jobb enda.

da sier han høyt og tydelig så alle hører det:

jammen mamma, jeg er jo her. og det har alltid bare vært du og meg. jeg kan være pappa for babyen. for når babyen kommer ut av tissen din, da kommer den til å si pappa til meg.

og jeg prøver og forklare at det ikke er lov for barn og bli pappa, men at det fins leger i danmark som kan hjelpe men da må mamma først bli ferdig på skolen.

og en tydlig leiseg småen sier at han også vil ha søsken som han kan leke med.

jeg får litt vondt av han. det er et gjentagende spørsmål og har vært det lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får sånne spørsmål her også.

Vi har jo to barn, men siden storebror ikke fikk leve, så er frøkna i praksis enebarn, og flere barn får vi ikke. Både fordi vi "er for gamle" og fordi å lage barn ikke er forenlig med pappas nødvendige medisiner.

Men frøkna er lei seg ganske mange ganger, ja, for at hun er alene... Ikke alltid så greit.

Skrevet

ja, jeg tror det er ganske sårt til tider å være enebarn. ihvertfall når man hører de andre barna fortelle hva de og søsknene gjør.

og det blir nok ekstra vannskelig når det mangler en som ikke er der. sånn som hos dere.

hva svarer dere? jeg sliter litt med hva jeg skal svare, som ikke stenger dører og som alikevel forklarer det hele på en forstårlig måte

Skrevet

Når ble du for gammel kakao?? Jeg er snar 45, som var min grense... Pga vi fant hverandre sent, og brute ca 2 år på poden...Og den neste spire ikke ville bli med mer enn 9 uker...

Poden på 5 har også kommet i den fasen at han kunne tenkt seg søsken... og er til tidere sikker på at det kan bli noe, men tanken på den "formfulle" moder!!

Skrevet

Når mitt enebarn etterspør søsken har jeg bare sagt at nei, det kommer du ikke til å få. Sånn er det bare.

Jeg forklarer at familier er forskjellige, mange barn mangler pappa - hun derimot er heldig som har både mamma og pappa. Noen har et søsken, noen har mange, noen er enebarn.

Og så har jeg istedet trukket frem alle fordelene med å være enebarn.

Jeg har bedre tid til henne, hun får mye mer kos, slipper å dele lørdagsgodt, is, brus osv... hun får bestemme hva vi skal leke/gjøre/spille. Hun får all oppmerksomhet og kjærlighet alene :-)

Og om mange år - kommer hun til å arve alt - alene.

Skrevet

Venninnen (enebarn) til datteren min (begge 7 år): " Er det gøy å ha en søster? " Ja, noen ganger", svarer datteren min. " Jeg er veldig glad jeg ikke har det, for da trenger jeg ikke krangle med noen, og jeg får ALT godteriet selv!" :-)

Men det lyste litt igjennom da, at hun likevel var litt misunnelig..Men at foreldrene hennes også hadde forklart henne fordelene ved å være enebarn:-)

Skrevet

Nei, hva svarer jeg.... At vi er kjempeheldige som har henne! Og siden hun vet om broren sin og at han døde i mammas mage, så har hun forståelse for at det ikke er en selvfølge å få barn.

Skrevet

Jeg blir 43 til sommer'n, og gubben blir 55. Jo, da er vi for gamle, etter vårt syn, til å få flere barn. Og siden mannens medisiner ikke er forenlig med å lage barn, og han i tilfelle måtte slutte med de medisinene og det måtte gå minst 6 mnd før man kunne begynne å prøve..... Nei takk! Da gjør vi heller så godt vi kan for å ta vare på det ene barnet vi har.

Skrevet

Om dere ønsker flere barn så kan dere jo adoptere eller være fosterfamilie?

Skrevet

Adopsjon er vi jo også for gamle til!

Men ja, vi har vært innom tanken på å være fosterfamilie, men venter et par år til, tenker jeg, til frøkna kommer godt i gang på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...