Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Timeprisen for en svart dagmamma blir vel mindre enn en hvit?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Ja, om du bodde i sør afrika under apartheidtiden, var de nok relativt mye billigere..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Det må du nesten spørre de svarte om, jeg er hvit, så kan ikke svare.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Jeg tok 5700. Brødmat/grøt stod jeg for, middagsglass (han spiste ett om dagen) og bleier hadde de med. Alt av transport og ting vi gjorde som kostet penger betalte jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Morsomme dere er, spørsmålet var kanskje lett å misforstå for noen.... Ok, men hvor mye ble det per dag ca? Hun skal ikke ha han hver dag, og jeg har ikke peiling på hvor mye jeg skal foreslå per dag.... HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Er ofte dyrere når det kun er dager. Hvis du regner 6000 for en mnd og tenker at det er cirka 20 dager i en mnd: 6000:20= 300
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 hvor i norge må man bo for å betale så mye for en dagmamma?? vi betaler ca 2800-3000 kr pr mnd for fullstilling.. og da tar dagmammaen seg av alt.. mat og bleier..
mammaen til Odin Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Eg bor i Akershus og betaler dagmammaen 6000 i mnd. Synes at det er helt greit! Får jo kontantstøtte. Så det blir da kontantstøttte +det det hadde kostet i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 6000 var mye, mens andre betaler 3000. Det var stor forskjell.. Jeg skal også ha dagmamma snart, men har ikke råd til 6000 i mnd..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 6000i mnd?? Da skal jeg FAEN meg bli dagamma selv! Drite i karrieren min og være hjemme med mitt barn rett etter permisjon, samtidig som jeg da er dagmamma Steike forr galskap!! Det er hva det koster for 3 søsken (altså 3 barn) i barnehagen for en mnd d!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Jeg hadde ALDRI brukt dagmamma med mindre det var skikkerlig krise. Barnehage er det beste alternativet, ihvertfall for mine unger og ihvertfall hvis barnehagen drives seriøst og bra.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #13 Skrevet 3. februar 2011 Enig , ikke bruk dagmamma med mindre du absolutt må... jeg hadde dagmamma en kort periode, men det endte med at enten hun eller ungene var syke hele tiden, så da sto jeg uten barnepass stadig vekk.. Jeg hadde i tillegg hvit dagmamma, så jeg måtte betale for dagene uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Barnet mitt er 8 mnd og ei god venninne skal være dagmamma frem til bf skal ha pappaperm om 2 mnd.. Så det er kun 2 mnd og han skal i barnehage til høsten.. Men har null peil på betaling, ser jo at det varierer veldig mye
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Ehhh....nei det er det ikke? Det koster mer enn det DU betaler å ha barna i barnehagen, staten subsidierer hver bhgplass med like mye som kontantstøtten. Dermed kan du trekke fra 3000 kroner som man får i kontantstøtte fra de 6000 til dagmammaen, så det man egentlig betaler er 3000 kr. Skjønte du?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #16 Skrevet 3. februar 2011 Jeg bor i Stavanger og betaler 6500 for dagmamma (da har jeg med bleier selv). Dagmammaen holder mat og reiseutgifter hvis de kjører eller tar bussen noen plass. Hun kjøper is på stranden til barna om sommeren, tar de med på jærmuseet/lekeland/åpen gård/åpen barnehage osv innimellom. Er kjempefornøyd med dagmammaen, hun er veldig dyktig og har gode referanser. Har jobbet i barnehage i over 10 år og tok livredningskurs i fjor på eget iniativ.. Er dagmamma for 4 barn mellom 2 og 4 år. Hun har vært syk 1 uke på 1,5 år...det synes jeg ikke er mye. Hun er i tillegg veldig fleksibel på timene, så hvis jeg må på kurs eller møte på ettermiddagen som varer til halv fem (er da ikke hos henne før litt over fem) så går det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 Vi hadde svart dagmamma i nesten ett år, siden vi ikke fikk barnehageplass før jenta vår var nesten 3 år. Vi betalte 5000 i mnd. For oss fungerte det kjempebra med dagmamma. Syntes det var trygt og godt da hun var så liten. Dagmammaen hadde bare 1-2 andre barn og hadde masse erfaring. Superfornøyd!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 Hun jeg bruker tar ikke timespris, kun pr. dag. Det er litt kjipt for ofte er hun der bare et par timer. 250 kr betaler vi og da er ingenting inkl.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Vi betalte 6500 i per mnd selv om barnet var noen få timer to ganger i uka... Det var en "hvit" dagmamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå