Gå til innhold

Sove på magen?


Ebon

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på dette med soving når man er gravid. Jeg har egentlig bare en sovestilling som jeg får sove med, og det er på magen. Men jeg forstår at det kommer til å bli vanskelig når magen blir større... Dessuten er jeg redd for å skvise babyen når jeg ligger på magen, må jo bli litt press der inne da.

 

Hvor lenge er det ok å sove på magen? Hvilken sovestilling bør jeg prøve å venne meg til? Er det ok å sove på ryggen med stor mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å sove på magen så lenge det er behagelig for deg. Det vil naturligvis bli ubehagelig etterhvert. Da funket sidesoving med pute mellom bena, for å avlaste bekken, best for meg. Tungt å sove på ryggen mot slutten da magen presser på det som er der inne, og det er fort gjort å bli svimmel....;) Du finner nok ut etterhvert hva som passer best for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov på magen så lenge du får det til, fosteret tar ikke skade av det. det blir nok fortere ubehagelig for deg.

 

Sove på ryggen funket ikke for meg forrige gang, ungen lå sånn at han presset på nerver eller noe så da da ble jeg kvalm og svimmel og svimte av om jeg ikke fikk snudd meg.

 

Jeg sov på sida med pute mellom beina for å avlaste bekkenet. Og for å være helt ærlig de siste 2 mnd, var det ingen stilling som var grei å sove i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sover på magen, har liksom alltid gjort det. :) Gjorde det så lenge jeg klarte sist jeg var gravid også.. Tror ikke du trenger å være redd for at du skviser baby..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en bok forrige svangerskap da skulle du ligge på venstresiden, men noe støtte mellom beina og kanskje under magen, gjorde dette og klarer ikke avvende meg denne liggestillingen (4år siden sist) det er vel ikke helt supert å ligge på ryggen heller for da kan mange bli drlige, blir mye press på en stor blodåre elns trur je. men kan sikkert ligge på magen så lenge du føler du klarer det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...