Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Har selv en liten datter,og lurer på om vi er mange?:-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har to døtre. Innbilder meg at de fleste IVF-barn er jenter?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har to, en gutt og en jente. Har aldri hørt at det er en signifikant overvekt av jenter. (?)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Har også hørt at det er en overkant av jenter:) HI
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Ja jentene er sterkere og mer overlevelsesdyktige.Flere?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 jeg har en jente men har en venninne som fikk gutt men har også hørt at det er jentene som bruker komme etter ivf/icsi
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Hva mener du med dette? IVF er jo ikke mer 'hokuspokus' enn at befruktningen foregår utenfor kroppen. Hvorfor skulle jentene være mer overlevelsesdyktige av den grunn? Da burde det også reflekteres blant de som unnfanges på vanlig måte. Stiller meg litt skeptisk til dette. Tror nok vi hadde hørt om dette fra medisinsk hold om det virkelig var en signifikant overkant av jenter etter IVF. Noen som har en link?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 La seg feil, denne. Var et svar til hun som sier at jentene er mer overlevelsesdyktige... 21.19
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Jenter er faktisk mer levedyktige som fostere. Det er vitenskapelig bevist. Det unnfanges flere gutter, men jenter har høyere overlevelse. En prematur jentebaby har høyere sjanser til å overleve enn en prematur guttebaby.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 Ja, du har jo forsåvidt rett i det, men jeg ser ikke helt hvordan det er relevant i denne problemstillingen. Det forklarer ikke hvorfor det angivelig fødes (mange) flere jenter enn gutter etter IVF. Det fødes jo en liten overvekt av gutter totalt sett. Jeg sier ikke at det ikke stemmer at det fødes flere jenter enn gutter etter IVF, men jeg etterlyser dokumentasjon. I mine mange år som IVF'er har jeg aldri hørt annet enn rykter og myter om dette med kjønnsfordeling, aldri noe fra medisinsk hold. Det er derfor jeg lurer.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har ei skjønn lita jente på 4 år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå