Gå til innhold

Ny her på 2. trimester, og har et spm ang. plager nedentil ;-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 12 fullgåtte idag, og alt ser så langt bra ut :-)

Et hodebry har jeg, da:

For snart etpar uker siden, følte jeg meg sår / øm nedentil. Jeg forsøkte å se med speil, men kunne ikke se noen forandringer i huden. Ringte legen, og hun ba meg se det an, og evt ta en Canestenkur. Det gjorde jeg, uten noen effekt. Har derfor nå begynt på kur nr 2, da det virker som sopp. Denne gangen har jeg tatt en kur som går over 6 dager, istedet for en-dags, som sist.

Er halvveis nå, uten noen effekt. Er sår rundt skjedeåpningen, litt kløe og det kjennes litt ut som jeg har en tørr flekk på innersiden av den ene kjønnsleppen (sorry for detaljer). Akkurat der kjennes huden litt andereledes ut også. Fortsatt ikke noe å se, som jeg klarer hvertfall. Ikke smerter, men bare ubehagelig.

Skal til legen i morgen for å få skjekket dette, men lurer på om noen andre har opplevd noe lignende. Har jo hørt at slimhinnene blir påvirket under svangerskapet. Kan det rett og slett være det som skjer, eller hva er det???? Bivirkninger av Canestenen???

Får en skjelden gang herpes på leppene rundt munnen, og har vært redd det kan være noe slikt, men det kjennes eller ser absolutt ikke sånn ut.

Håper noen kan svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være herpes da, iom det smitter via munnen. men da kommer det som regel "ut" etter et par dager.... om det ikke bryter ut så forsvinner det jo helt...? Det kan hende du har noe som virus eller noe sånt, og da må du til legen å sjekke cellene dine hvertfall.

men jeg ville dratt til legen for å sjekke! :-) lykke til

Skrevet

Har vært hos legen nå. Hun kunne heller ikke se noenting annet enn at jeg har gravidslimhinner :-) Så da er det ikke herpes, noe jeg fryktet mest, selvom jeg egentlig ikke trodde det var det. Hun kunne heller ikke se at det skulle være sopp, så jeg skulle slutte slutte med Canestenen, siden dette er kur nr. 2.

Hun tok noen bakterieprøver for å sende inn, selvom hun egentlig tror det bare er "svangerskapsplager". Skal smøre med hydrokortison hvis det fortsetter.

OGSÅ FIKK JEG SETT DET LILLE NURKET IGJEN, DA!!!!!!!!! :-) Vokser og spreller som bare det ;-)

Skrevet

så braa :-) ikke noe som er bedre enn å være frisk!

heldiggris!!! må vente til 18/19 nå for UL, såååå lenge! (er bare i uke 13)

Skrevet

Må du vente så lenge da? Jeg er 12+1 idag (babyens vekst tilsvarte 12+2 :-)), og har allerede hatt flere ultralyder. Er kanskje pga prøverør, men har hørt at man kan få det ellers også, om man vil. Er vaginal ul, da ;-)

Skrevet

Bruker forresten gynekologen min som lege, og drar til henne når det er noe jeg lurer på. Når jeg først har vært der, har vi like greit tatt en titt :-) Har ikke vært der så veldig mange ganger, men fertilitetsklinikken min ville jeg skulle ta en ul i uke 7. Dagen etter fikk jeg en liten blødning, og dro tilbake. Legen ville ha meg tilbake i uke 10 (antagelig da bare for en ekstra liten sjekk), også ble det svangerskapskontroll idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...