Gå til innhold

Død og forsikringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg holder på med dødsboet etter et meget kjære familiemedlem.

Vil bare opplyse dere andre om at det faktisk er dyrt å dø i Norge.

Vil og opplyse at mange av forsikringene bare går til barn, samboere eller ektefelle.

Hadde min kjære søster vært gift, samboer eller hatt barn, så hadde de fått utbetalt 500 000. Siden hun ikke hadde dette, så blir det bare utbetalt 100 000. Dette dekker såvidt begravelseskostnadene og sten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer med søsteren din.

Ja det er forskjell på utbetalingene. Siden hun ikke er gift, samboer eller har barn har hun ingen å forsørge etter seg.

Dere kan søke om støtte fra staten også og da får dere ett beløp som skal hjelpe på med utgiftene. Dette har alle rett på etter som jeg forstår.

Skrevet

Takk.

Jeg forstår at hun ikke har noen å forsørge, men synes at folk burde bli bedre informert om dette. Synes slikt bør opplyses om, ikke bare stå med liten skrift.

Det beløpet fra staten er hvis hun ikke hadde formue i ligningen 2009. Det hadde hun da, men ikke nå. Ergo vi får ingenting

Skrevet

Det er alt for dyrt å dø for de etterlatte.

Sjekket litt på prisene nå og er glad for at jeg for lenge siden har sagt at jeg skal kremeres for jeg ser at det er billigere. Var ikke prisen som er grunnen for meg, men en bonus er det jo for de som blir igjen.

Mine svigerforeldre har donert bort kroppen sin til forskning etter sin død og når de er ferdige med de dekker de begravelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...