Gå til innhold

Regner man de tre siste årene eller de 6 siste mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos nav i dag og de regnet foreldrepengene mine utifra de tre siste årene, brukte kalkulatoren som vist på nettet. Men jeg har jo vært lærling to av de tre siste årene, kan de telle med det da?

 

Da hadde jeg jo 5 tusen og slikt utbetalt!

Nå det siste halvåret har jeg jo hatt 14!

 

Hvordan blir dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

foreldrepengene regnes ut fra de beste 6 mnd av de 10 mnd før du går ut i perm (minimum 3 uker før termin).

 

Har ingenting med de siste 3 år å gjøre, men det har derimot andre ytelser fra NAV som dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syns derfor det er så rart at det var dette de brukte da de regnet ut pernger for meg.. for er det de må bruke om de bruker forledre"kalkulatoren" fra nav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med dette når jeg ble gravid og sykemeldt ett halvt år etter jeg var ferdig med studiene. De tok ikke hensyn til lønna det siste halvåret, men gjennomsnittet de siste tre årene jeg hadde studert.

 

Etter diverse klager fikk jeg gjennom at de skulle ta utgangspunkt i lønna jeg hadde siste halvår, utfra reglene de har å følge. Der står det at de skal se på hva man trolig ville tjent hvis ikke man var blitt gravid, og ikke se på gjennomsnitt i år som man har studert eller vært lærling, så lenge det er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Vilja80!

"godt" og se det ikke bare er meg, men blir så irritert altså, for min del har jeg lagt mye arbeid i og finne ut av ting, skrivet ut papirer, dokumenter etc, satt opp time hos nav og ventet i tre uker.. å så kommer man like dum ut igjenn. Jeg har i dag snakket med flere om situvasjonen min og de mener det er helt feil!

 

Jeg har derfor tatt kontakt med noen i kommunen jeg bodde i før som skal hjelpe meg, om du vil kan vi jo prøve og hjelpe hverandre. :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det arbeidsgiver som fyller ut skjemaet for lønnen det skal beregnes foreldrepenger av.

 

Jeg har litt variabel lønn da noe er fast og noe er provsjon, så her skal arbeidsgiveren min ta utgangspunktet i det siste året, hva jeg tjente da.

 

Så få arbeidsgiveren din til å ta gjennomsnittet av de siste 6 månedene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...