Gå til innhold

Blir så oppgitt over barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla her går på "babyavdelingen" enda. Er 10 barn der. Er så utrolig lei av at klær forsvinner, eller ikke er der de skal.

Skulle tro dette skulle være enkelt. De fleste barna trenger hjelp til på/av kledning, og da er det jo bare å legge klærne i kurvene deres etterpå.

Hjelper ikke å merke klærne. Opplevd flere ganger at klær er borte, og så ser jeg de på andre barn på veien ut.

I går hentet faren henne ute i bh. Kom hjem i støvler. Ingen viste hvor vinterskoene hennes var. Tok en ringerunde, og viste seg at en annen jente hadde fått de med seg. Det som irriterte meg var at de hadde presset føttene hennes ned i støvler (som ikke var henes) i størrelse 20. Hun bruker størrelse 23... Blir helt oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du ta opp med barnehagen. Og da mener jeg dette med at datteren din hadde på seg str. 20 og ikke sine i str 23...det er jo skikkelig vondt!!!

Skrevet

og kaldt...hadde blitt irritert jeg ja. Ikke kan de små si i fra selv heller!! Ta det opp med dem...

Skrevet

Ta det opp, igjen og igjen!

Er det de ansatte som er sløve, eller de andre foreldrene? Ta det opp på foreldremøter, snakk om det i garderoben, spør andre foreldre om de opplever det samme, forlang at personalet minner hverandre OG foreldre på å sjekke navnelappen i sko osv når de blir kledd osv osv.

Lag et tema av det helt til du er sikker på at det glir inn både hos personalet og de andre foreldrene. I en overgangsperiode kan du kanskje merke skikkelig synlig, ihvertfall på plagg du ikke er redd for. Om det står navnet til barnet ditt med store bokstaver på brystet av dressen, foran på skoene e.l. blir det jo vanskelig å ta feil ;)

Skrevet

da hadde jeg blitt skikkelig forbanna.

jeg hadde tatt det opp helt til det bedret seg. om det ikke hjelper prate med ped leder snakk med Styrer. om ikke det hjelper kontakt FAU representanten....

Jeg har opplevd at skoene tll jenten min ble stjålet på badeland engang.... Nå har jeg begynt å skrive navnet på skoene dems utenpå. skriver det over tærene.. med store bokstaver. da KAN de jo ikke ta feile sko...

Jeg jobber selv i bhg og jeg må si at jeg vet hvilke sko som er hvem sine... ( så lenge de ikke er helt nye da.....) og vi har 25 barn....

lykke til

Skrevet

Var pappaen til denne jenta som hadde tatt feil. Slikt kan jo skje, men foreldre bør jo vite hva slags sko barna har. (de har ikke like)

Gleder meg til hun skal bytte avdeling til høsten.

Skal iallfall ta det opp med lederen på avdelingen i morgen. Problemet er at de ikke tar det på alvor...

Skrevet

Har ikke opplevd å miste noe enda, det har som regel dukket opp dagen etter.

Men det er utrolig irriterende at personalet er så sløve som de er hos oss. Flere ganger når jeg henter henne, går hun i låneklær.. hadde hun ikke hatt egne hadde jeg forstått det, men kurven hennes er full av klær! Tar det opp igjen og igjen.. en gang fikk jeg t.o.m lapp på plassen hennes at hun trengte klesskift. Når jeg sjekker kurven, er den full. Har spurt om de ikke sjekker den, og får bare svadasvar..

f.eks at det bare er de ansatte som er sløve.. det sier de altså selv!

Neste gang gidder jeg hvertfall ikke ta det med hjem for å vaske det!

Det var brannøvelse i fjor en gang.. Snuppa fikk låne støvler av ei annen jente. Vet ikke hvorfor hun ikke kunne bruke sine egne, men uansett - denne jente er 2år yngre enn snuppa, hun er i tillegg liten, mens snuppa er stor.. hvordan hun kom inn i det støvlene er meg en gåte..

Har aldri tidligere vært noe problem, men siste året har hele staben på avdelingen blitt byttet ut..

Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett her, er du irritert på de ansatte fordi en far har tatt på sin datter din datters sko og fordi din mann tok på henne for små støvler da hun skulle hjem og de ikke fant de? Hva forventer du egentlig? At de skal stå i garedroben og sjekke at alle tar på sine barn de rette klærne. Vet ikke hvordan det er hos dere, men på småbarn her, er garderobene laget slik at ungene har tilgang på en del av det som er der og det er vel ikke til å unngå at de da, når man ofte er 9 barn og 2 voksne i garderoben drar ut en del, tømmer sekker ol med skiftetøy som foreldre bare har hengt fra seg i feil høyde og med unavnet tøy. Her er det 6 småbarnsavdelinger som deler garderobe og da er det ikke til å unngå at det kan bli litt kluss. Ting blir noen ganger borte her også, men det dukker alltid opp igjen. Min yngste datter har forøvrig reist hjem med feil støvler fordi pappan tok feil (de var like, men forskjellige størelser og navnet). Det er sånt som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...