Honningmelon Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Skulle veie meg, og da hadde jeg faktisk gått ned 2,5 kg siden forrige kontroll... To forskellige vekter jeg har veid meg på da, og i tillegg har jeg litt å ta av fra før. Men, så skulle han ta SF-målet, og da hadde det gått litt ned siden sist. Eller, sist så lå jeg over den røde streken, men innenfor det grønne. Nå lå jeg akkurat på den røde streken. Så innenfor normalen sånn sett, men selve kurven har jo da gått litt ned. Så pga min vektnedgang og SF-målet, henviste han meg til en ekstra ultralyd. Og nå kjenner jeg at jeg er VELDIG stressa og bekymret Noen som har opplevd dette, og at alt har vært i orden? Er 26+5.
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har ikke vært borti akkurat det som du nevner, men svarer likevel... Jeg tror virkelig ikke du skal bli så bekymra! Hvis du har litt å ta av fra før, som du sier, så har du kanskje "bare" vært litt ekstra flink til å tenke på hva du har spist etc? Der er i hvert fall jeg, jeg har plenty fra før, og ingen bryr seg derfor døyten om vekta blir stående i månedsvis... Og at SF-målet endrer seg litt trenger ikke bety noe som helst. Jeg tror du bare skal glede deg over å få en ekstra ultralyd, så får du nok se at alt er i orden. Jeg regner med at han sjekket hjertelyden til barnet ditt, så da har du vel hørt at den lille i magen har det bra... Forresten, å måle seg på forskjellige vekter hver gang kan gi veldig misvisende tall også! Jeg ønsker deg masse lykke til! Dette går helt fint!!!
Tabitha Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Da jeg var gravid var det vel en lignende episode, der SF-målet plutselig falt. Men det er lett å måle feil, og det er forskjellige folk som måler. De har gjerne en ulik "stil" på målingen. De har ulik dagsform, osv. Men du kan jo bestille en ekstra ul om du bekymrer deg.
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 jeg var hos jm sist og da hadde sf-målet mitt gått ned sånn i forhold til str..var godt over den rød streken meen innenfor det grønne feltet før og nå sist var jeg lagt under den rød streken meen innenfor det grønne feltet...jm sa det ikke var grunn til bekymring..enda..så vi får se..fikk ikke noe hendvisning til ul jeg..er i uke 28 nå..
gulda Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Min jordmor sa at fra uke.. hmmm... 28, kanskje, så begynner man å følge en høy, lav eller middels kurve mer konsekvent -før det går det mer opp og ned. Jeg lå litt høyt første gang, men skulle ikke bry meg om det, fordi det var mange uker før det ville bety noe, sa hun. Kontrollen etterpå lå jeg litt lavere i forhold til streken. Forrige svangerskap gikk jeg plutselig ned i vekt når jeg var rundt 7-8 måneder. Tok av meg ca 1,5 kg. Jordmor hadde student, og ble så mye surr at jeg ikke tenkte på det før etterpå. Jordmor hadde ikke kommentert det, men jeg ble skikkelig nervøs! Men alt var ok. Så krysser fingrene for at alt er ok -noe det mest sannsynlig er. Det er jo godt at du blir fulgt opp med ul iallefall. Så er du antageligvis bare så heldig at du får se din lille baby en ekstra gang )
#Prinsemor# Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Har vært på vekstkontroll pga har ramlet fra rød strek til under kurven. ultralyden viser faktisk større barn denne gangen kontra tidligere, men nok at barnet ligger litt på skrått så skjer dette. så lenge hjertelyd blodtrykk og alt ok med deg ingen fare fikk jeg høre. så blir spennende å se på neste kontroll sf målet kan være svært unøyaktig fikk jeg høre
#Prinsemor# Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Glemte å skrive at jeg også hadde gått ned i vekt, er på slutten jeg nå da!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Hei du I mitt forrige svangerskap var mitt symfysemål ekstra lavt ved en kontroll på den tiden som du beskriver...jeg fikk ny vekstkontroll etter 2 uker for å sjekke at alt var bra, og da lå jeg tilbake på den rød streken SÅ ikke bekymre deg i forkant...nå får du uansett en sjekk Det er nok i skjønneste orden
JenteOgGutterMamma! Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg var på svangerskapskontroll først i januar og da hadde ikke symfusemålet steget slik jordmor ønsket og fikk satt opp time ca 10 dager etter, men at jeg ikke skulle bekymre meg, for hun antok at det var stillingen til babyen at h*n lå litt på skrå slik at livmoren ble presset ut til sidene som gjorde at jeg ikke hadde vokst så mye fra forrige gang! Neste gang jeg var på kontroll så var det tilbake til den kurven som h*n har ligget på hele tiden, og jordmor sa at det nok var pga babyen hadde ligget på skrå inni magen! Var på morkakesjekk i går og da var babyen helt perfekt etter antall uker, og at h*n er ca 1300gr. nå i uke 29! :-)
Ginger-mor Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Hei Honningmelon! Jeg opplevde fall i sf-mål forrige svangerskap. 26 uker = rett under det grønne feltet 31 uker = to ruter under det grønne feltet 36 uker = fire ruter under det grønne feltet Mer ble ikke registrert på papirene mine, men jeg tror ikke magen vokste noe mer, og ikke la jeg på meg heller. Babyen hadde det likevel fint:) Den vokste ikke noe særlig på slutten, så jeg ble satt igang drøye to uker før termin. Frisk og fin jente som tok puppen med én gang og ble tjukk og god som julegrisen innen et par måneder:) Jeg hadde jevnlig ul på ullevål i denne perioden, så jeg var ikke så bekymret. Håper du føler deg bedre etter din ul også. Jeg har stor tro på at dette går bra:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå