Gå til innhold

Trenger pengeråd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er egentlig en veldig økonnomisk dame av meg, vi har hus, bil etc. Samboer har fast jobb, jeg har alltid jobbet. Har en del sparepenger ++. Men grunnet at jeg var ferdig med min utdannelse i august og det ikke fantes arbeid i det jeg er utdannet, måtte jeg jobbe innenfor noe annet, har søkt i store distrikter og virkelig gjort alt! (sendt og kontaktet over 40 steder) Men er rett og slett ikke jobber her! Men endte opp med 70% stilling og som assistent. Elsker jobben!

 

Meen dette påvirker jo meg nå som jeg er blitt gravid, var hos nav i dag og de hjalp meg og regne på foreldrepengene og viser seg at jeg skal få 6000 utifra det vi oppgav.. er ikke dette veldig lite? det er mindre enn jeg hadde første halvåret mitt som lærling!

 

Evt hva regner du med å få?

Å hva kan man evt tenke på, søke om etc? Noen gode tips? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i mnd, for skulle da liksom få 1450 ca i uka!

Jeg har jo jobbet de siste seks mnd i vanlig jobb og hatt utbetalt mest rundt 14000(etter skatt), om jeg tar gjennomsnittet. Men om jeg tar utgangspunkt i de tre siste årene, blir det jo selvfølgelig veldig lavt for var jo lærling, altså studerte. Men det skal man vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så lenge du har mest utbetalt på den jobben du har nå , så er det det som blir grunnlaget ditt.... Jeg og er i nesten samme situasjon, og ringte nav og forhørte meg. De tar utgangspunkt i det høyeste grunnlaget mener jeg... ring flere nav kontorer rundt om i fylket ditt og hør, så blir du sikker:) kjipt å gå å uroe seg for slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Flott du deler din situvasjon med meg, har i dag tatt kontakt med ett annet nav kontor så skal få veiledning, hjelpt der så håper det ordner seg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider