Gå til innhold

Trenger pengeråd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er egentlig en veldig økonnomisk dame av meg, vi har hus, bil etc. Samboer har fast jobb, jeg har alltid jobbet. Har en del sparepenger ++. Men grunnet at jeg var ferdig med min utdannelse i august og det ikke fantes arbeid i det jeg er utdannet, måtte jeg jobbe innenfor noe annet, har søkt i store distrikter og virkelig gjort alt! (sendt og kontaktet over 40 steder) Men er rett og slett ikke jobber her! Men endte opp med 70% stilling og som assistent. Elsker jobben!

 

Meen dette påvirker jo meg nå som jeg er blitt gravid, var hos nav i dag og de hjalp meg og regne på foreldrepengene og viser seg at jeg skal få 6000 utifra det vi oppgav.. er ikke dette veldig lite? det er mindre enn jeg hadde første halvåret mitt som lærling!

 

Evt hva regner du med å få?

Å hva kan man evt tenke på, søke om etc? Noen gode tips? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i mnd, for skulle da liksom få 1450 ca i uka!

Jeg har jo jobbet de siste seks mnd i vanlig jobb og hatt utbetalt mest rundt 14000(etter skatt), om jeg tar gjennomsnittet. Men om jeg tar utgangspunkt i de tre siste årene, blir det jo selvfølgelig veldig lavt for var jo lærling, altså studerte. Men det skal man vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så lenge du har mest utbetalt på den jobben du har nå , så er det det som blir grunnlaget ditt.... Jeg og er i nesten samme situasjon, og ringte nav og forhørte meg. De tar utgangspunkt i det høyeste grunnlaget mener jeg... ring flere nav kontorer rundt om i fylket ditt og hør, så blir du sikker:) kjipt å gå å uroe seg for slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Flott du deler din situvasjon med meg, har i dag tatt kontakt med ett annet nav kontor så skal få veiledning, hjelpt der så håper det ordner seg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos NAV så fikk jeg beskjed om at dem tar hensyn til studier, jeg studerte frem til juni og har derfor ikke så mye peng spart opp... har jobbet 50% siden juni, fikk beskjed om at jeg får utbetalt ca.8000kr i månede.

 

Hvis du har regnet det ut på nettsidene til NAV, så er det nok feil, den kalkulatoren tar ikke med seg noen nyanser som f.eks. utdannelse osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei var derfor jeg ble litt irritert når jeg sa at jeg ville vite utifra de opplysningene jeg gav da.... at jeg hadde vært i utdannelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Nav ga meg veldig feil informasjon sist jeg skulle i permisjon. De sa de kun kunne ta utgangspunkt i stillingsprosenten min. Jeg jobbet mye utover stillingsprosenten jeg hadde. Til slutt ble jeg så irritert at jeg tok med meg lønnsslippene mine for de 6 siste mnd, ga de gjennomnittet, og sa at jeg forventet å få den summen fordi det var dette som var riktig. Da fikk jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jo ok da.

For jeg jobber 89% men siden jeg blir trukket for ferier etc blir det litt mindre utbetalt, men trur jeg har ca 13-14000 i snitt på de siste seks mnd. Men gav aldri opp så kontaktet ett annet nav kontor og fikk fin hjelp der, så trur og håper det skal ordne seg nå. Hadde du 80% eller 100% da? (altså i permisjonsuker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...