Gå til innhold

Hvor lenge skal denne faenskapen vare? (om Ketolyse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på Ketolyse-kur siden 1.januar. Har lest boken nøye, tar ketolyse-tablettene, spiser riktig og går ned i vekt. Men herrejemeni så dårlig jeg er! Sterk hodepine hver dag, trøtt, slapp, kvalm, svimmel og i et generelt muggent humør. Her om dagen svimte jeg til og med av:(

Hvor lenge kan jeg forvente å ha det slik? I boken står det at dette skal opphøre iløpet av uke 2-3, men jeg blir bare verre og verre....

Flere som har det slik? Vurerer å slutte på kuren for dette kan umulig være normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp kuren og spis sunt og variert du.

Dette er svadatøys i forfenglighetens navn.

Skrevet

Svadatøys i forfenglighetens navn? Jeg er ikke så veldig forfengelig, men av helsemessige årsaker så må jeg må ned mye i vekt og hadde håpet på en kick-start med dette og så gå over til lavkarbo etterhvert.

Men jeg må nesten revurdere og finne på noe annet for jeg kan ikke ha det slik som dette særlig mye lengre:(

TS

Skrevet

En stund siden jeg gikk på ketolyse nå, så husker ikke alt. Men drikker du farris? Saltene i farris skal hjelpe mot hodepine og ubehag når du går på ketolyse.

Skrevet

Jeg har også vært plaget med svimmelhet og hodepine, men etter jeg begynte å drikke mer har det gitt seg det også!

Skrevet

Drikker masse vann og Farris (rundt 1 til 1 1/2 liter om dagen). Kan prøve å drikke mer.

Trenger så sårt å gå ned i vekt. Har forsøkt det meste og nå går jeg endelig ned, men jeg føler meg elendig:(

TS

Skrevet

Skjønner det! Er no dritt å føle seg sånn.. Tror det er 3 liter væske man blir anbefalt daglig så da er det tydeligvis ikke nok.. :-/ Håper det hjelper deg! Hvor mye har du gått ned? :)

Skrevet

Min svigermor driver med dette og har en ånde fra helvete! Husk å ta noe tyggis da, jenter!

Skrevet

Takk, da prøver jeg det. Har liksom ikke lyst til å gi opp for jeg har god kontroll på maten og har gått ned 9 kilo:-)

TS

Skrevet

Har merket det med ånden, sukk! Går aldri noen steder uten Vademecum munnspray og bruker nå Listerine to ganger om dagen.

(tyggis kan man ikke bruke pga. sorbitol)

TS

Skrevet

Jeg er bonde, og vet at når dyra får ketose/ går i ketolyse, så ringer man til dyrlegen og brøler at han/hun må komme NÅ!!! Ikke om en halv eller en time, men NÅ! Hvis ikke, er det bare takk og farvel til den sauen eller den kua...

Det jeg prøver å si, er at noe som er så farlig for dyr, umulig kan være særlig sunt for mennesker heller... Så jeg er enig med den som ba deg droppe kuren. Finne en annen måte å gå ned i vekt på!

Selv gikk jeg ned 18 kg på 5 mnd med Grete Roede internettkurs i fjor, og selv som høygravid nå, har jeg lagt på meg under 10 kg i løpet av hele svangerskapet. Funker som bare det med Grete Roede! Har fått et mye sunnere og lettere liv, og masse mer energi! Og så er maten helt "normal"!

Lykke til!

Skrevet

Har gått på ketolyse/lavkarbo selv og det virker! Kanskje du spiser for lite fett?

Anbefaler deg STERKT å heller gå inn på www.lavkarbo.no som er et forum og spørre om ting og lese der inne og ikke her inne. Det er fordi, at ja dette er jo ikke stedet for det og du kommer ikke til å få ordentlige svar her inne. Er utrolig mange idioter som skal uttale seg om tema uten å kunne noe om det så ikke bry deg om det. Gå inn på den siden og les der.

Skrevet

Takker alle som har svart og jeg tror jeg har funnet løsningen her jeg nå sitter med nesten 39 i feber, tjukk hals og kaldsvetter. Er nok en forkjølelse i anmarsj:(

Har sikkert vært Ketolyse-plager som har blitt avløst med en forkjølelse. Kjipent det også, men da tror jeg at vi har løst mysteriet (+ større inntak av Farris).

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...