mamma til 2, snart 3 :-) Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Har født to ganger før på KK i Bergen og er veldig fornøyd for jeg fikk plass på hotellet.. Nå er jo det lagt ned og jeg gleder meg ikke til å ligge på barsel! Noen som har erfaring medå få jordmor på besøk hjemme etter fødsel istedet for å ligge på sykehuset??
sunny_bj22 Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Har ikke født på KK selv, men skal det snart. Var på omvisning der i går og Storken virker som et veldig bra sted. Hørt mye bra om jordmor hjem prosjektet, men det kommer an på hvor du bor om du kvalifiserer til dette eller ikke. Eg bor for langt ute til å få det. Dersom alt er bra med mor og barn etter fødselen er det ingenting i veien for at man kan dra hjem og heller komme oppom på barsel poliklinikken for undersøkelser og blodprøver senere. Du kan lese om jordmor hjem på nettsidene til helse Bergen.
**Lykke** Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har ikke hørt om dette før, men har født på storken tidligere og var også på hotellet, det var jo helt fantastisk. Jeg kvir meg enormt til og ligge på barsel avd også, besøkte en venninde som fødte i februar i fjord og det rommet hun hadde fått var helt forferdelig! Selve rommet var nitrist flermannsrom, og det var felles dusj og toalett ute gangen hvor alle de besøkende går forbi...jeg gruer meg såpass at jeg var fast bestemt på og føde på voss, har snakket med de og alt, men nå har jeg fått svangerskapsdiabetes så da får jeg ikke føde der
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Jeg lå på rom på Storken da jeg fødte. Var heldig for det var nesten bare jeg som var 1. gangs så alle de andre dro hjem kjapt. Lå alene på 2-mannsrom i 3 netter. Hadde do og dusj på rommet. Men 3. kvelden var jeg likevel sykt klar for å dra hjem! Var veldig varmt og klamt på rommet, kan ikke helt tenke meg hvordan det vil være med 2 stk + babyer om sommmeren. Jeg fødte i september og det var ikke veldig varmt ute.
sunny_bj22 Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Anbefaler heller å undersøke jordmor hjem prosjektet enn å føde på Voss, fødte der sist og har bare dårlige erfaringer derfra. Og tanken på å kjøre helt dit med rier frister ikke mye.
Navychick Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Når jeg fødte forrige var hotellet akkurat "lagt ned". Så jeg kvidde meg litt til å ligge på barsel. Ble trillet opp og delte rom med en dame og hennes 3 baby resten av natten. Hun dro neste dag Så da fikk jeg rommet for meg selv. Rommet var ikke wow pent, men vanlig sykehus gult med litt slitte gamle stresslesser. helt ok. Hadde dusj og toalett på rommet så hadde det for meg selv. Jeg fikk ha rommet alene fram til jeg ble overført til foreldrerom i tilknytning til nyfødt overvåkningen (3 dagen). Fikk være alene siden lillemann var innlagt med akutt infeksjon de ikke fant ut av på nyfødt overvåkningen med en gang. (Heldigvis ordnet alt seg!) Det varierer visst veldig hvordan det blir for folk. (Venninne av farmor er overJM på KK) Sånn hun forklarte meg det, er det få fødsler tar de de beste rommene først og lar alle være alene. Flere får tilbud om at far blir over natten hvis man er alene. (må ordne seg mat osv selv da) og være forberedt på at han kanskje må dra ila natten hvis det skulle bli fødsel maraton. Jeg kommer nok ikke til å benytte meg av JM hjem tilbudet grunnet infeksjonen lille fikk sist. Satte en skikkelig støkk i meg og når jeg endelig ble tatt alvorlig gikk vi fra "Himmel" på barsel til "helvete" på nyfødt overvåkningen på 20 min. Med en gutt full i stikk mle apparater osv. Takk gud for dyktige leger og fantastisk personell på KK og nyfødtovervåkningen. Unner ingen den opplevelsen og HELDIGVIS skjer det med veldig få
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Jeg fikk ikke komme på hotellet pga komplikasjoner. Men 1. og 2. natten på barsel var greie men så kom det inn en dame med en unge som skreik hele tiden ognyoperert som jeg var så var det et helvete.. Min unge lå hos sykepleierne siden jeg var dårlig. burde hatt enerom, men det er det vel fint lite av der oppe...
Gjest MariRari Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har født tre ganger på Haukeland. Begge de første gangene ble jeg overført til hotellet. Andre gang lå jeg der bare natten over og fikk jordmor hjem til meg. Det beste med det var at jeg hadde SMS-kontakt med henne hele tiden, dersom det var noe jeg lurte på. Hun skulle komme på besøk to dager, men kom bare en pga ferieavvikling... Funker fint om du er i bra form og har født før! For fire uker siden var jeg to netter på barsel. Det er som det blir sagt over her kjipe rom og dusj og toalett på gangen. Jeg var heldig og hadde rommet for meg selv. Kunne vært der en natt til, men fikk beskjed om at jeg da ville komme til å få selskap, så da reiste jeg hjem. Selv om stedet Barsel er kjipt hadde jeg det bra der. De som jobber der er veldig hjelpsomme og hyggelige (mange av de ansatte jobbet før på hotellet) og det er alltid tilgjengelige. De har i tillegg en del opplegg som jeg ikke har vært borti før. Blant annet kurs i stell av barn og et veldig interessant fysioterapikurs for mor i barsel og for spebarnet.
tjokkebollen Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg skal føde i slutten av juni og gruer meg til å ligge på KK. Jordmor hjem prosjektet hadde jeg ikke hørt om....skal lese mer om det. Svigerinnen min fødte nettopp på KK, hun reiste hjem etter 1 liggedøgn på barsel. Hun sa det var greit det, men no lå jo ikke hun så lenge da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå