Gå til innhold

Verste tilfelle av "teppe over åpningen" jeg har sett.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke jeg skulle skrive et sånt innlegg, men idag kom et foreldrepar med vogn inn på cafeen på kjøpesenteret som virkelig tok kaka.

Dobbelt fleezeteppe som dekket hele åpningen. Jammen under der hadde hun ikke et regntrekk med luka igjen, under der igjen var det to ullpledd som var surret rundt kallesjen (ikke selve åpningen). Opp av voksiposen tok hun opp en baby som var god kledd (greit nok).

Men hallo? Regntrekk med luka lukket, dobbelt fleezepledd som igjen dekket det som kunne ha vært kilde til bitte litt luft ned til den lille?

Er folk virklig såååå lite opplyst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff....ille!

Noen tror nok at litt frisk luft for babyer er dødelig??

Skrevet

Blir kvalm av å lese slik... stakkars barn!

Skrevet

Lurer på om det var samme dama jeg så her forleden.

Tykt fleeceteppe dekket hele åpningen. Og jammen hadde hun ikke festet det skikkelig med klesklyper rundt det hele!!!

Skrevet

stakkars stakkars barn...jordmoren min sa faktisk til meg at det var viktig å ha god åpning til luft i vogna ellers så kunne det faktisk ende med krybbedød....var ikke for å skremme, men hun mente det var så alt for mange som dekket luka helt til, og det er jo virkelig ikke bra!

De ligger såpass nedtullet i klær og voksipose/tepper at de trenger litt luuuuuuft...bare passe på å ha godt med klær på så går det bare bra!

Skrevet

Kan ikke helsestasjonen hoppe over alt det pålagte tytet om lettmelk og andre unødvendigheter og heller få slike vesentlige ting på lista!!

Skrevet

Når de ser slike tilfeller, har dere aldri lyst til å reagere eller si noe til vedkommende?? Jeg så også et slik tilfellet en dag, men jeg fikk veldig lyst til å si noe. Ta vekk teppet. Men, vet jo det, at man ikke skal innblande seg..ARRRgggg...

De jeg ser med tepper foran, er jo av en annen kultur (etsnitet). Men, samme regel gjelder vel for alle barna, uansett kultur.

Skrevet

Helt enig dere....

Min lille datter liker ikke lyset når hun skal sove, men jeg legger heller myggnettingen over, evt legger den dobbelt halveis over åpningen. Da får hun luft og samtidig noe dempet belysning.

Skrevet

Jeg tenker at opplyst eller ei.....ethvert oppegående menneske burde jo skjønne at å dekke til det eneste stedet luft kommer ned til babyen ikke skal dekkes til med hverken fleeze, helsetepper el.

..og når en person i tillegg til å dekke åpningen med tykk plast (regntrekk) og i TILLEGG tar fleezeteppe utenpå der igjen...ja da håper jeg virkelig i det lengste at det er en dukke som ligger inni der...

Skrevet

Sa du noe?

Hvis ikke syns jeg det er rart å sitte på et nettforum og klage på vedkommende etterpå. Det hjelper ihvertfall ingenting, ungen får ikke mer frisk luft av det.

Hvis du sa noe, applaus til deg.

Skrevet

En gang jeg hadde vært og trent og hadde sønnen min på 6 mndr på babypassen på treningssenteret, kom jeg ned etter endt trening og fant sønnen min i vogna med regntrekket over hele åpningen. Ikke slik regntrekket er ment å brukes, med åpning foran, men slik at det var regntrekk som dekket absolutt hele åpningen. Fikk helt panikk, og rev av regntrekket.

Blir helt oppgitt over at de som jobber på barnepass ikke vet slike elementære ting!

Skrevet

12:48 her.

Selvfølgelig sa jeg noe :-) vel, kanskje ikke selvfølgelig for alle, men når noen er ute etter å kvele babyen min, så må jeg si noe. Jeg var overraskende rolig (hadde mest lyst til å kvele jentungen med regntrekket), og hun bare smilte og sa: "ok!" SMile, smile, er det noen hjemme? Jenta var kanskje 18 år, ikke at alder trenger å ha noe å si alltid, men.....

Har ikke hatt ungen min i barnepassen der siden dette skjedde.

Skrevet

12.46 her.

Spurte egentlig HI om hun sa noe, men fint at du gjorde det også da:)

Skrevet

12:42 her, dere som sier noe. Er dette "Norske" eller av annen kultur?? Jeg ser maaaaannnngggggeee med masse tepper foran, men de er som sagt av annen gruppe. Hva skal man si til de? Ja, jeg vet de er mennesker, men er de så godt opplyste som vi er ?? Kan hende jeg spør dumt og uvitende, men da vet jeg ikke heller..

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ingen motstander av å ha teppe foran åpningen når man er ute og triller og det enten blåser, regner fælt, sol eller annet som kan plage baby... MEEEN denne tok virkelig kaka....hvorfor hadde de så mye foran?

Skrevet

er ikke alle som tenker på slikt når de er 18 år. Hvorfor har du ikke hatt barnet ditt i barnepassen siden det skjedde? Tror du ikke hun fikk det med seg når du fortalte henne at man ikke skal gjøre slikt? Tror du hun er ute etter å drepe barna hun passer? Dessuten jobber det flere forskjellige folk i slike barnepasser.

Skrevet

Jeg så noen på et kjøpesenter som hadde tettet igjen vogna med en dyne! Det var ikke en liten sprekk der luft kunne komme inn engang.. Jeg turte ikke si noe, for jeg vet det ikke er min sak. Dessuten er jeg ikke tøff nok:/

Skrevet

nei vet du hva!!!

ingen av dere har noe med å gå bort til fremmede og spørre eller si noe som helst. Alle mennesker er helt forskjellige og takk for det.

Men å begynne å gå bort til noen og virke bedrevitende syns jeg hørtes veldig rart ut.

for noen år siden når den eldste var under tre mnd, så brukte jeg gjerne teppe over åpningen på en trilletur ute i høsten. han slet med øreverk og den minste vind fikk han det!

derfor var det veldig viktig for meg og passe på at kald luft ikke kom inn i vogna. selvf. finns det en mellomting, men er det opp til dere og bedømme?

hadde dere kommet bort til meg tror jeg at jeg hadde begynt å le godt av dere og spurt om noen av dere var utdannet leger, og om dere da kanskje hadde sjounalen til guttungen min?? for det finns faktisk mange årsaker..

Skrevet

Da hadde du forklart det om noen kom og sa det til deg, for med den begrunnelsen var det helt ok. Det er noe annet med de som pakker inn vogna og bare ikke vet bedre. Du reagerer bare fordi du føler deg truffet og dømt. At hadde ledd et velmenende menneske opp i ansiktet, viser bare hvor liten du føler deg på innsiden.

Skrevet

14.04..du høres mye oppegående ut.

Hørt om lue? Tepper rundt babyen? så babyen din fikk ikke luft pga. redd for øreverk??????? Da bruker vi andre tykk lue som dekker ørene godt. Babyen ligger allerede lunt under kallesja.

Og synes du det høres fornuftig ut at man dekker til åpningen for luft?? Du vet det kan være farlig? Svært dårlig luft for babyen å puste inn?

Skrevet

Erdet noen her som faktisk kan dokumentere at man ikke skal legge ett teppe eller lignende over kalesjen og at dette faktisk er livsfarlig?

En link til noe som kan bekrefte det eller noe?

Skrevet

tynt ullteppe eller helseteppe er jo super å ha forran vognen. Ting som slipper inn luft. Må jo ikke bruke fleece!!

Skrevet

Har aldri skjønt det med å ha teppe på vogna .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...