Gå til innhold

Kino.. Så utrolig dyrt det har blitt.. =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikket på prisen på den nye barnefilmen som har kommet. 120 kr. for voksen og 100 kr. for barn! Er ikke det utrolig dyrt, å for en barnefilm? Trodde det pleide å være litt billigere for barnefilmer jeg.

Nå er vi bare et barn og en voksen. Men tenker på de som skal på film med to og tre unger.

Husker når jeg var mindre så var vi på kino nesten hver søndag. Men det går jo ikke nå!

Å buss.. Jeg har nettopp solg bilen min. Syns ikke buss er noe billig jeg. Om vi skal til nabobyen her, ca. 15 min. med bil så koster det meg 100 kr. (tur/retur).

Ikke noe spesiell mening med innlegget, bare lurer på om det er flere som syns dette er høye priser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. For 20 år siden kostet det 50 kr for en kinobillett, så såpass økning må en regne med. Buss er ikke spesielt billig, men regner ut hvor mye buss du kan ta for samme sum som det kostet deg å ha bil 1 år ser du nok at du kan ta evldig mye buss for samme sum

Skrevet

Hmm..Er ikke dette prisen for 3 D? Tror det er litt billigere om dere tar med dere barna på kino før klokka fem på en lørdag:-)

Skrevet

Jeg syntes også det er blitt dyrt med kino.....=( Går nesten aldri lenger!

Skrevet

Enig med deg HI :(

Blir veldig sjelden at vi tar oss råd til å gå på kino. Synd er det, for veldig koselig å gå på kino, men nå er det nesten billigere å vente til filmen kommer på dvd.

Når vi i tillegg bor litt utenfor by, så blir det jo fort mye penger, 3-4 stykker på kino, også må man gherne ha middag før eller etterpå, pluss et stykke å dra så man ikke bare kan spise hjemme først..

Nei, blir nok ikke mange kinoturene på oss desverre..

Skrevet

1996: Prosent av inntektene som kommer fra billettsalg 83,95

2006: Prosent av inntekene som kommer fra billettsalg 79,10

Dette viser at inntektene på kinoene i Norge på billettsalg går ned.

Info hentet her:

http://www.filmweb.no/filmogkino/multimedia/archive/00139/kiosk_hefte_139909a.pdf

Hvis du tenker på konsumprisindeksen så kan du finne den her:

http://www.ssb.no/kpi/tab-01.html

Den viser at kinobilletene burde koste 28,8 % mer i 2010 enn i 1998 i gjennomsnitt.

Prisene varierer rundt i landet, men når vi regner på snittpris på kinobillett i forhold til konsumprisindeksen så har billettene blitt billigere. Det ser vi også på inntektene kinoene har i prosenter fra billetene at det går ned...altså vi burde betale mer.

Skrevet

Forrige gang jeg var på kino, for én uke siden, kostet en voksenbill. kun kr 100 (kl 18.00), på en film som varte i over to timer (ingen barnefilm).

Skrevet

Hvis du velger så gå på kino på premieredager eller på kvelden er det dyrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...