Ser*opp*på*sjernene... .. Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Har alle her god råd? Hvor mye har dere tilovers til mat og klær når alle regningene er betalt?
lille sprelle Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Aner ikke hva jeg har til overs. Pleier å ha et parhundretusen stående på høyrentekontoen. Sparer ikke spesielt, men alltid tenkt meg om før jeg bruker penger. Men så er jo jeg av de mer "voksne" her og har jobbet i snart 20 år og vært forsiktig med bruk av penger hele tiden.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har ikke så veldig lyst til å oppgi summene våre her. Men vi har helt grei råd. Nå leier vi, men vi er på utkikk etter liten leilighet. Da kommer nok utgiftene til å øke litt. Vi har alltid penger nok til mat, alle regninger, sparing til de store regningene som kommer med jevne mellomrom og som regel til forbruk også. Nå for tiden har vi mer enn vi har hatt før. Budsjett syns jeg er fint å bruek for å få kontroll. Og egen konto til matutgifter, regningskonto osv har vært nyttig for oss.
Hufsla Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 etter at mat, drivstoff og alle andre faste utgifter er trekt har jeg ca 2000 igjen. Det skal dekke dyrefor, klær, gaver, linser. Ikke så mye akkurat, men det går rundt. Har veldig lyst på mye nytt da, som sofa, seksjon, duker, telefon..., men det får bli senere. Denne mnd blir mannen 40, sønnen 7 og broren min 25, så det meste går nok til gaver...
tre små knotter Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Vi har helt grei økonomi, sparer i fond og BSU i stedet for å betale max ned på lån. Gir bedre avkastning på rentene. Ellers har vi regningskonto det vi hver måned setter inn en viss sum med penger hver. Dette har vå regnet ut ved å et helt års utgifter (de vi vet kommer hver mnd) og delt på 12 da har vi alltid penger til regninger Matkonto har vi også, men den skurer og går litt for jeg er ikke så flink å handle inn for flere uker i slengen. Ellers går det litt til sparing til ungene og oss selv. Har til slutt litt til overs til klær, sko, og litt "underholdning" som en tur på lekeland feks, kino, osv..
Knøttefrøken Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Vi har en regningskonto som vi setter inn samme beløp på begge to, derfra trekkes alle felles utgifter. Sparer også penger til mini hver mnd. Mat bytter vi på og handle, og mine egne regninger dvs mobilen min og bomringen betaler jeg selv. Etter dette har jeg igjen rundt 6-10000 til meg selv.. Bruker sjelden opp disse, for jeg sparer mye og er fornuftig med pengene. De pengene jeg sparer setter jeg av til ting til meg selv når jeg ønsker meg noe kjøper jeg det, drar på veninnetur o.l Et godt tips er å sette inn penger på en konto og ha regningspenger der. så slipper man å få overraskelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå