Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Driver å tenker på dåpen til lillegutt. Er det teit å bruke grønn sløyfe osv i stedet for blå på dåpskjolen? Hadde du reagert på det? Får nemlig endel reaksjoner på det som ikke er positive så er derfor jeg tviler. Tenker også på å bruke noen fine blomster på bordet og pynt som passer til grønnfargen på sløyfen.
petite fleur Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Hadde ikke reagert på det, deilig med noe nytt! (Hadde du hatt rosa sløyfe på gutt, hadde jeg nok tenkt mitt, men det er en annen sak) :-) Så faktisk noen bilder på nettet et sted fra en dåp som var holdt i en mer utradisjonell farge, og det var kjempeflott:)
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Vel, så lenge dere er fornøyde med det så :-) why not, tenker jeg da. Men, jeg er ikke så himla nøye på sånne ting.
....mammatilto... :))) Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 det er vel ikke så veldig vanlig...men nå er jeg av de som liker ting på en annen måte så jeg hadde nok synest det hadde vært fint. Samtidig så tenker jeg at tradisjoner er veldig viktig og holde på?? er det en dåpskjole innad i familien du skal bruke så ville jeg ikke gjort det, da hadde jeg holdt på tradisjonen.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2011 det er en dåpskjole som vi fikk strikket til dåpen til jenta vår for to år siden kanskje vi skal satse på grønn da? hmm
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Jeg synes det høres fint og friskt ut jeg! Er for å kaste litt vekk de stereotypene som gjerne hører med kjønn når de er små. Vi skal ha navnefest og ikke dåp, men regner med det blir utradisjonelle farger på dekorasjoner og bord her og. Oldeforeldre får bare si hva de vil
AngryBird Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Her hoppa vi elegant over både dåp og navnefest så jeg kan ikke akkurat se på meg selv som den største tradisjonsrytteren;) Grønn dåp høres fint ut:) Eller oransje for den saks skyld:D Fint å lage sine egne tradisjoner:)
*Lissi* Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 Svigerinnen min hadde grønn sløyfe på kjolen til gutten sin. Fint:-)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2011 da må jeg prøve å overtale mannen siden han absolutt skal ha dåp så kan vel jeg få velge farge
temine Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Je ger ikke noe glad i blåfarger jeg, så her hadde vi grønn dåp for lilleknert. Grønn er min yndlingsfarge, så var lett for meg å ta det valget. Er så fantastisk mange vakre grønnfarger å velge mellom! Bordene åynta vi med hvite tulipaner og blåbærlyng, hadde hvite lys og pene grønn servietter. Ikke mer pynt enn det.
Glajenta ♥ Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Synes det hørtes supert ut jeg! :-) Gøy med noe nytt!
BlåBlå Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 Vi hadde dåp til gutten vår på våren. Da pyntet jeg bordet med en nydelig vårgrønn farge som hovedfarge, og litt matchende blått innimellom. Fikk veldig positive reaksjoner. Var derimot i en dåp der det var tvillinger. Der hadde gutten mørkegrønt bånd og jenta mørk burgunder. Det var ikke noen fien farger til baby synes jeg. Veldig "hardt" på en måte.
112 Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 go for it! synes det høres herlig og forfriskende ut
Ranveig R Skrevet 2. februar 2011 #14 Skrevet 2. februar 2011 Vi gjekk for mosegrønt til eldste og vinraudt til lille. Likar heller ikkje breie silkeband (spes. i pastellfargar), så vi gjekk for smalane fløyelsband. Lille sine band ser nesten svarte ut på biletet, men dei er vinraude altså. Eller plommeraud eller noko slikt ) http://www.facebook.com/photo.php?pid=8307496&l=daf5b881d3&id=670782526 http://www.facebook.com/photo.php?pid=1624206&l=c5977060fd&id=670782526
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. februar 2011 #15 Skrevet 2. februar 2011 Høres kjempe fint ut:-) Tradisjon er en ting, men farge? Go for it:-)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #16 Skrevet 3. februar 2011 Så fine bilder Ranveig R Da trooor jeg at jeg har fått med mannen på grønn dåp. Men lurer på hvilken grønnfarge vi skal bruke. Kanskje blått innimellom hadde vært noe ja. Finne de to fargene som passer sammen. Da må jeg nok ut på en handletur snart. Har lyst til å ha dåpen i slutten av februar eller starten av mars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå