Gå til innhold

Hva starter men med å handle inn??


MEWH

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mye man trenger av forskjellige ting når man skal ha baby, men hvor begynner man?? Det er jo kanskje ikke så lurt å spare alt til siste måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi kjøpte en del småting i januarsalget.. :) skal bestille vogn neste uke ( er 8 ukers ventetid der hvor vi skal bestille). bilsete ble kjøpt forrige uke på tilbud på babyshop. :) vogn og vugge har vi arvet. så trengte ikke vi å tenke på. :) stellebord har vi fått av et vennepar. :)

 

men selv om vi er godt i gang med de store tinga, så er det veldig masse smått man skal ha til de små. :) men med 3 måneder igjen så har man tid til det.. hadde jeg vært deg så hadde jeg skrivet ned alle de store tinga du har brukt for og regne ut ca pris. så ser du hva du har råd til og når. :)

det er jo vogn, seng, bilstol, stellebord og div andre litt store ting som koster mest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke så mye! Du trenger en seng, vogn, kurv eller en plass babyen skal sove. Du trenger noe å stelle babyen på, men det må ikke være et stellebord. Et stelleunderlag er bra nok. Jeg anbefaler at du kjøper en badestamp og et liggestativ til ungen, da kan du sminke deg, pusse tenner og tørke håret ditt mens han/hun bader. Du trenger litt klær, men det kommer du også til å få i gave fra andre. :) tenk praktisk, kjøp klær som er lette å ta av og på. en fleecedrakt er fin til å ha i bilen, og du trenger en bilstol til babyen. Etter noen uker kan du kanskje investere i et bæresjal jeg liker maya-sjal fra babyslynga.no. Når barnet skal spise fast mat (etter 4 mnd. kan du ha glede av en vippestol, dette vokser de desverre seg lei av etter noen måneder!) Du trenger ikke babystol før barnet er 5-6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...