Gå til innhold

Bekkenløsning? Trene eller ikke trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke riktig om det er bekkenløsning men har vondt/øm inni bekkenet. Økende smerter utover dagen. Termin i sluten av mars. Jeg har den siste tiden trent 3 ganger i uken på elipse. Føler egentlig ikke smertene er direkte knyttet til treningen. Har lyst å trene i dag igjen. Hva sier dere jenter med bekkenløsningserfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre masse erfaring ;)

Snakk med legen først. Trening kan vere knallbra for BL. Men nokre ting bør ein jo absolutt unngå. Snakk med lege/fysio, slik at du får vite kva som er ok og kva du bør styre unna.

Skrevet

Bekkenet mitt har kranglet siden uke 20. Startet dagen etter en klatreøkt. Har også kjent at jeg har hatt vondt dagen etter en lang gåtur f eks - dvs ikke direkte knyttet til den fysiske aktiviteten.

Jeg valgte å legge om helt på vanene. Sluttet med klatring og lengre turer, og begynte å svømme isteden - i tillegg til knipeøvelser. Bekkenet har ikke blitt verre.

Det er jo ikke så lenge til mars, så jeg ville ha unngått å provosere bekkenet nå mot slutten. Kanskje redusere tiden pr gang eller antall økter i uka?

Skrevet

jeg fikk beskjed av jordmor om å unngå statisk trening, heller gå i ulendt terreng.. Men nå vet jeg ikke hvordan din bekkenløsning er,jeg har fått prolemer med knærene, så er nok derfor...

men enig med hun over, ville redusert tiden,evt. antall ganger i uken, og gjerne trent noe annet- svømming feks:)

Skrevet

Det verste som kan skje er at du får mere vondt. Du kan ikke ødelegge bekkenet ditt med å trene. Så lenge du ikke føler smertene er grunnet treningen, er det bare bra å fortsette.

Noen blir bedre av å trene, andre blir verre. Du må finne ut hva som fungerer for deg. Det er viktig å tøye ut etter trening, for mye av smertene kommer av stive muskler/ muskelkramper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...