Snappie Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Vet ikke riktig om det er bekkenløsning men har vondt/øm inni bekkenet. Økende smerter utover dagen. Termin i sluten av mars. Jeg har den siste tiden trent 3 ganger i uken på elipse. Føler egentlig ikke smertene er direkte knyttet til treningen. Har lyst å trene i dag igjen. Hva sier dere jenter med bekkenløsningserfaring?
Snøfnugg75 Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Dessverre masse erfaring Snakk med legen først. Trening kan vere knallbra for BL. Men nokre ting bør ein jo absolutt unngå. Snakk med lege/fysio, slik at du får vite kva som er ok og kva du bør styre unna.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Bekkenet mitt har kranglet siden uke 20. Startet dagen etter en klatreøkt. Har også kjent at jeg har hatt vondt dagen etter en lang gåtur f eks - dvs ikke direkte knyttet til den fysiske aktiviteten. Jeg valgte å legge om helt på vanene. Sluttet med klatring og lengre turer, og begynte å svømme isteden - i tillegg til knipeøvelser. Bekkenet har ikke blitt verre. Det er jo ikke så lenge til mars, så jeg ville ha unngått å provosere bekkenet nå mot slutten. Kanskje redusere tiden pr gang eller antall økter i uka?
<3 Baby 11+12 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 jeg fikk beskjed av jordmor om å unngå statisk trening, heller gå i ulendt terreng.. Men nå vet jeg ikke hvordan din bekkenløsning er,jeg har fått prolemer med knærene, så er nok derfor... men enig med hun over, ville redusert tiden,evt. antall ganger i uken, og gjerne trent noe annet- svømming feks:)
AS3* Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Det verste som kan skje er at du får mere vondt. Du kan ikke ødelegge bekkenet ditt med å trene. Så lenge du ikke føler smertene er grunnet treningen, er det bare bra å fortsette. Noen blir bedre av å trene, andre blir verre. Du må finne ut hva som fungerer for deg. Det er viktig å tøye ut etter trening, for mye av smertene kommer av stive muskler/ muskelkramper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå