Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Etter å ha lest x antall innlegg på dette forumet om alenemødre, os, barnetrygd, nav og trygd sitter jeg igjen med ett EKKELT inntrykk... Og det er blant annet at mange alenemødre spekulerer i at far må se barnet sitt minst mulig - så de kan få mest mulig GRATIS penger fra staten. Vet du, jeg blir helt kvalm! Nå er det virkelig på tide at dette man strammer inn på pengesekken i Norge. I tillegg sitter folk som dumme mehe og kjefter og smeller både her og på facebook om at navansatte er vanskelige og ikke "gir dem" penger.... Det finnes så mange dumme folk at jeg blir helt matt!!!! Jeg er sikker på at 90% av de som brøler høyest ødelegger for de 10% som virkelig har behov for hjelp! Unge, friske mennesker trenger ikke å gå på trygd - de trenger å KOMME SEG UT I JOBB!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Helt enig!! Selv er jeg en ung alene mor... og jeg sliter rævva av meg for å få barnefar til å gidde å komme å se barna sine!!! Ønsker jo han kan ha samvær med dem etterhvert, men interessen hans er såå liten... så jobber på spreng for at de skal få bra kontakt med far... slik at de kan være der fast etterhvert... Barnebidrag krever jeg faktisk IKKE.. hverken fra nav eller far... for å ungå bråk... så er han litt greiere på å komme på besøk ;) Lite med penger i kassa, men jeg klarer meg... å skal ut i jobb når permen er over ;) Blir ingen OS her...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Men unge gravide som ligger på sykehuset halve svangerskapet de kunne faktisk trengt et system som gjorde at de slapp å sitte igjen med å låne penger for å klare seg siden de får null av staten.. Man har jo faste utgifter til hus, strøm, bil etc selv om man ligger på sykehus.. Og de er ikke akkurat hjelpsomme de fleste på nav, eller hos lånekassen for den saks skyld..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 00.49 det er noe annet når man ligger på sykehus osv da... da er det jo grunner... Men fullt oppegående mødre, som er late... de bør ta seg sammen
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Har man hovedomsorgen for et barn har man krav på bidrag fra samværsforelderen selv om man har en jobb, så sant man ikke tjener over 441 600 kroner og bidragspliktig ikke er betalingsdyktig. Hvordan samværet er fordelt har jo litt å si på summen man får, men jeg sitter ikke med igjen med samme inntrykk som deg. Er selv alenemor og derfor mye inne på aleneforeldreforumet her og opplever at om man vil hindre at far får mer samvær eller vil at han skal kutte ned på samværet så er det fordi barnet ikke har det bra der og bf ikke egner seg som forelder. Har vel lest en sjelden gang om de som vil ha høyset mulig bidrag, men er absolutt ikke mange det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 00:49 Hvis man ligger på sykehuset så kan legene der sykmelde deg og du signere på papirene og mannen/samboeren sender eller leverer de. Piece of cake:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå