Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Ja, hva synes dere? Jeg tror fordommer lever i beste velgående, selv om vi nå ser en litt bedre holdning til andregenerasjons innvandrere. Men er det kanskje litt sånn at muslimer er muslimer, og dermed skumle uansett? Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Personlig så er jeg nok litt forutintatt og jeg ville aldri fått barn med en muslimsk mann.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Muslimer er ikke mer skumle enn kristne menn
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Hadde aldri giftet meg eller fått barn med en muslimsk mann! Neida, man skal ikke dra alle under en kam, men ikke kom å si det går såå fryktelig fint med alle norske jenter som blander seg borti det der... Finnes også norske menn som ikke er helt gode, men min mening er at de muslimske kan være muslimske i de landa de har den troen... her i landet kan vi følge våre regler og lover... når det gjelder barneoppdragelse, omskjæringer + + + .... Sikkert mye pepper for dette, men jeg mener mitt... å står for det
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Interessant 00.44...jeg tolker det dithen at du har egne erfaringer eller objektiv kunnskap om islam da? Angående barneoppdragelse for eksempel?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 antyder du at norske kvinner ikke kan være muslimske eller at muslimske menn ikke er norske? eller er det ateister som blir sammen med muslimer du snakker om? eller kristene? eller hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har i min tid vært sammen med en muslimsk mann og må si at problemet var ikke det at han var muslim, men det var fullstendig kulturkrasj og det var årsaken til at jeg ikke orket mer. Ville muligens hatt kulturkrasj men en danske eller en tysker også, så religionen er vel ikke selve problemer i hovedsak?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Enig at sterkt kristne kan være mist like skumle som muslimer.. Kommer vel mer ann på graden av tro enn hvilken tro i mange tilfeller.. Selvfølgelig kanskje lettere å få barn med en som tror på det samme som en selv, men alikevel.. Liker ikke å dra alle over en kam og er såpass naiv at jeg tror det er forskjell på folk..! MEN det er mange menn fra andre kulturer som er oppdratt der med et heelt annet kvinnesyn enn det vi har i Norge, og det kan fort bli et problem om man ikke er ærlige og tydelige på hva man ønsker fra starten av..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Jeg hadde aldri, aldri, ALDRI rota meg bort i en muslim! Noensinne! Bare måten de ser på norske jenter på burde være nok til å holde oss borte fra de! Jeg kjenner jeg blir ordentlig redd hvis en muslim viser interesse. Like barn leker best!!!!!!!!!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Mener du meg, :: Frøken Velferdsrett? Jeg mente ikke noe spesielt med hvem som er hva for så vidt, jeg diskuterer like gjerne kristne menn fra et araberland som er sammen med en muslimsk norsk kvinne ;-) Det var egentlig bare for å starte diskusjonen. Men når det er sagt, er det kanskje mer svar å få når man diskuterer kvinner med muslimske menn, tror det er mer fordommer mot muslimske menn enn muslimske kvinner. Men det er noe jeg kom frem til nå ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Nå er det jo forskjell på muslimske menn også da...de som kommer direkte fra "bananbåten", miljøskada som fy fra et stengt diktatur er vel ikke størst sjanse for at de er liberale og "kvinnevennlige"..uansett religion...
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har en onkel som er muslim. Det sier jo litt om fordommene når folk flest antar at jeg er halvt et eller annet eksotisk når jeg bare forteller om ham uten for mange detaljer foruten trosretning
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 Folk får gjøre som de vil. Forelsker de seg og det funker, så skal de selvfølgelig få leve sine liv slik de velger. Hva jeg måtte tro og mene skal de få slippe å bry seg om.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. februar 2011 #14 Skrevet 2. februar 2011 Er det ingen muslimske kvinner her inne da?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #15 Skrevet 2. februar 2011 Mange muslimer er vel helt ok, men problemet er jo den ekstreme rasismen som råder blant muslimer flest. Det er jo helt vanlig blant dem å se ned på nordmenn, og spesielt norske kvinner. Det at mange norske kvinner frivillig lar seg bruke som tømmestasjoner for muslimske menn mens de venter på at familien skal hente en "jomfru" fra hjemlandet, bidrar jo selvsagt til at norske kvinner får horestempel. De som har sex med muslimske menn ødelegger dermed for norske kvinner generelt ved at de skaper en illusjon om at muslimske menn kan ha seg med hvem som helst her i landet - noe som også bidrar til å øke voldtektsstatistikken fordi de ser på norske kvinner som lovlig "bytte".
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #16 Skrevet 2. februar 2011 Jeg var sammen med en iraker i 3 år da jeg bodde i London, han var muslim, men spiste bacon og drakk alkohol, så det sier seg selv at han ikke var særlig ekstremistisk. H owever, jeg er VEEELDIG glad for at vi aldri kom langt nok til å få barn sammen, kvinnesynet hans var rett og slett ikke særlig imponerende. Jeg var blindet av forelskelse der og da, men jeg ser jo at i ettertid at han var SKIKKELIG sjåvinist og brukte kvinner som leketøy. (han var utro flere ganger, og lystløgner på sin hals). Om det er fordi han var araber eller ikke, det aner jeg ikke. Men er veldig glad for at jeg har fått barn med en snill, norsk, viking:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #17 Skrevet 2. februar 2011 Jeg er skeptiske til muslimske menn.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #18 Skrevet 2. februar 2011 Når det kommer til religion, ville jeg ikke vært sammen med en ekstremist - uansett kristen, muslim ++ Det største hinderet er ikke religionen i seg selv, men kulturkollisjonen som mest sannsynlig oppstår. Det krever mye jobbing hvis det kulturelle ståstedet er totalt ulikt. Da må man finne middelveier og kompromiss hele veien. En persons kvinne- og familiesyn er absolutt relevant. Således vil nok en albansk muslim avvike fra en nigeriansk muslim. De har forskeligg kultur og verdisyn selv om de har felles religion. Jeg er ateist og sosialist. Min mann er ateist og sosialist. Vi har sammenfallende verdigrunnlag, og det i seg selv er det viktigste. For meg ville det vært like problematisk å være sammen med en FrP'er, som på de fleste områder viker fra mitt verdisyn.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #19 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville slitt med en religiøs person, uansett religion, fordi jeg er ateist. Annet enn det, går det mer i sosial bakgrunn og kultur, det er stor forskjell mellom noen som kommer rett fra landbygda i Afrika med lite utdannelse (toppes gjerne opp med traumatiske erfaringer fra borgerkrig) og en urbanisert høy utdannet muslimsk Inder, for eksempel. Verdier og livsstil er alpha og omega etter min mening. Det er alltid vanskelig å gifte seg i en annen kultur (jeg vet det, jeg er gift norsk), graden varierer selvsagt, men det er ikke bare bare uansett religion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå