koalita Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Synes det er for dumt at hver gang en stakkar går ut på anonymforum og fortvilet over sin situasjon spør om abort er det riktige så blir tråden gjort om til en debatt om abort generelt.. Så dermed tenker jeg å flytte hele debatten hit Her kan man jo legge ut i det vide og det brede om rettigheter og drap etc uten at det kan ha direkte konsekvens på valgene til enkeltpersoner (forhåpentligvis..). Selv vil jeg si at jeg personlig ville hatt det vanvittig vanskelig med å skulle ta abort, men skjønner at mennesker i pressede situasjoner eller som har vært utsatt for overgrep etc velger dette.. Full forståelse! Har man derimot "glemt" prevansjonen og ouupps(!) blitt gravid er jeg vel litt delt, men igjen, det er kvinnen (og aller helst i samråd og enighet med mannen.. ) sitt valg! Så er det bare å diskutere i vei
Heklemamma Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Jeg syns det er flott at vi har en slik abortlov som vi har idag. For det er kvinnen sitt valg, til syvende og sist. MEN, jeg er overrasket over hvor lett det er. Da jeg ble gravid som 23 åring var jeg alene om omsorgen fra starten av. Hele graviditeten gikk jeg alene, og jeg sa til legen å første kontroll at det liksom ikke helt passet. For en lege kunne kanskje gi meg litt info om alt tenkte jeg. Naiv som jeg var. Det første legen sier er "Ja, så du har bestemt deg for abort?". Skal det virkelig være sånn, at når man har dårlig med midler og er alene, så er DET det første legen sier?? Jeg beholdt datteren min, hun er nå 4 år. Jeg har også venninner som har tatt flere aborter (de sier det selv), noe jeg syns er helt sinnsykt. Som du sier abort er ikke prevansjon. Tror desverre det er ganske mange som tar den "enkle" løsningen idag. Selvom abort aldri er et lett valg. Jeg veger å avslutte med noe jeg har ment og også sagt i mange år. Jeg vet om mange som angrer på at de tok abort, men jeg har fremdeles til gode å møte noen som angrer på at de fikk barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå