Gå til innhold

Trygd og psykisk syke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at alle tråder har omtrent 10-30 svar unntatt det om dårlig saksbehandler hos NAV(63) og psykisk syke(99).

Hva er det for slags klientell her inne? Masse trygda folk uten noen "ordentlig" sykdom?

Nå vet jeg i hvert fall hvem som får mye av skattepengene jeg betaler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi skulle heller hatt et samfunn hvor psykisk syke måtte bo på gata og leve av tigging ... tross alt er det jo bare å ta seg sammen.

Skrevet

Det var en dårlig idé. Men mange av de kunne med fordel ha jobbet litt i hvert fall. I det minste prøvd! I stedet for å grave seg ned mellom trygdeutbetalinger og alle som synes fryktelig synd på de.

Skrevet

Hvis ikke du tilhører lønnseliten her i landet er det svært lite sannsynlig at du finansierer noen trygdemottaker mned ditt skattebidrag. Du er forventet å forbruke mer enn du bidrar.

Skrevet

skattepengene du betaler går høyst sansynlig til deg selv.

Skrevet

Det er bra du er uenig.

Mange psykisk syke jobber faktisk. Jeg tror du ville blitt overrasket over hvem som er psykisk syke. Når det går så langt som til at man blir trygdet da er de gjerne snakk om såpass alvorlige lidelser at det ikke "bare er å ta seg sammen og prøve hardere".

Og noen er selvfølgelig bare tvers igjennom late. Men folk som faker sykdom er vel ikke det du mente å diskutere ...

Skrevet

I fjor betalte jeg 400 000 i skatt, så har bidratt mer enn nok...

HI

Skrevet

Strengt tatt ikke. Forventet levetid øker, du skal motta pensjon. Du får subsidierte barnehageplasser, skoleplasser, helsetjenester, trygdeytelser osv. Du skal betale mer enn 400.000 kr i skatt for å bidratt mer enn du forbruker.

Skrevet

Enig med HI! På tide å bli litt mer realistisk!!! Helt klart :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...