Gå til innhold

Vil du vite kjønn? ta plumbo testen


livk  (nr.3 på vei)

Anbefalte innlegg

Denne famøse testen har vi nå prøvd på 13 gravide - og den har stemt på alle! Alle babyene er ute og de er forsynemeg det kjønnet plumbo sa de skulle være! Selv ultralyden bommet på to av dem ;)

Oppskriften er 1-2 ss (kommer an på mengden urin) PULVERplumbo i en urinprøve, rør om og la stå en halvtime.

Dette stinker og bruser - en definitiv utelek!!

Det er et stoff i plumboen som reagerer med hormonene og skifterfarge etter hva slags hormoner du har mye av.

Kald gul grønlig er jente og varm gul rød brun er gutt.

Man bør være mer enn 15 uker på vei for å teste.

 

Tok denne da jeg var gravid med jentene mine og det stemte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du tar en ganske høy kopp og tisser som vanlig. kommer det lite tar du 1 skje og 2 hvis det kommer mye.

Etter at du tar plumboen oppi koppen bruser det noe helt sinnsykt og det vi derfor renne over koppen. så ta koppen ut hvis du har mulighet. Det lukter så forferdelig. husker jeg ble helt dårlig av lukten. he he men hva gjør man ikke for å finne ut av kjønnet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge testen ser det ut som vi skal ha en gutt til, men var ikke så godt å se. Tisset ikke så mye, kun 1 dl, (tissa i et gammelt litermål, så er sikker på mengden ;)) er det nok? Brukte da 1 ss plumbo.. Men syns ikke det bruset så mye. brusa kun så mye at det kom opp til 2 dl. Tissa jeg for lite eller brukte jeg for lite plumbo?

Kan jeg stole på testen? Syns ikke det ble sånn som du beskrev det.. Så er litt usikker..

 

Får nok bare vente til ordinær UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være ganske vanskelig å se hvilken farge det blir. Selv gjorde jeg det to ganger sist. Og vi stod under godt lys for å vurdere fargen. Jeg hadde et smalt glass sist og det bruste fort over, men Jeg brukte 2 ss. Jeg skal ta testen om en uke og gleder meg faktisk. Lykke til! Blir spennende og se om det stemmer på ul eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske vanskelig å vurdere fargen må jeg si :) det er liksom fargenyanser som er ganske like. men noen som har testet og fått gutte fargen som kan beskrive den litt ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttefargen var sånn brunaktig. skulle vel være grønnaktig om det var jente. Syns ikke det var så lett å se jeg heller. Så venter til ul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttefargen var sånn brunaktig. skulle vel være grønnaktig om det var jente. Syns ikke det var så lett å se jeg heller. Så venter til ul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil den funke på meg når jeg er gravid med toeggede tvillinger??? kan jo være en gutt og en jente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok plumbo testen nå og den sier jeg skal ha jente. Det var litt vanskelig å tyde den, men nå gleder jeg meg til ultralyd for å se om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg for å prøve da jeg allerede vet kjønn. Testen var korrekt i mitt tilfelle:-) Ikke vanskelig å se an fargen heller, tydelig gul-brun og det stemmer godt med at vi har flere ul bak oss som bekrefter en gutt.

Vet ikke helt om jeg kjøper helt alle disse testene, men moro er det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd to ganger, første gang blei det ganske så brunelig, men andre gang ble det helt klart en kald grønnlig farge. Huff, håper ikke jeg får et tvekjønna barn nå da.. neida, huffameg...

 

Gleder meg til ul da, det skal bli spennende. Bare 2 uker til nå (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Morro, men synes det var vanskelig å se fargen. Er det fargen på skummet man vurderer eller er det urin? Er mulig jeg spørr veldig dumt, men skummet var grønnlig og urin ble mer rødlig..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gul, litt grønt skum på toppen.... Det ble mitt restultat. Det vil da si jente, men Ul sier gutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok plumbotest i forrige uke, ble grønnaktig. så kanskje jente da, De kunne ikke se kjønnet på ordinær ul:( det var kjipt, tok derfor plumbotesten..hehe. men må det være morgen urin? syntes jeg har hørt det, men jeg tok ikke morgenurinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...