Gå til innhold

Jeg er flau over å være flaskemor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tørr ikke å innrømme det for barselgruppa mi. De tror jeg ammer (alle de gjør det og snakker om hvor flott det er og negativt om mme). Så jeg later som jeg gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i det da:)

Hilsen ei som gav opp ammingen etter 3 uker.

Skrevet

Men varer ikke barselgruppa så lenge at du enten må amme eller gi flaske?

Skrevet

ikke NOE å være flau over...hvorfor man ikke ammer kan ha flere forskjellige grunner!

Jeg måtte gi opp å amme etter en mnd. og vi var 2 stk i barselgruppa som ikke ammet. Fikk ikke høre noe negativt:) Skjønner at du synes det er fælt hvis de snakker så nedlatende om det, men det kommer jo frem for en dag at du ikke ammer...............

Skrevet

Uff da, kjip situasjon du er havnet i da... :) Men det er altså ikke noe å skamme seg over! Barnet ditt får den næringen han trenger fra MME, det er nå det som er det viktigste! Selv gjorde jeg begge deler i 2 mnd, så etter det ville ikke min ha mer pupp. Det gjorde ingen ting for meg, bare han får den maten han trenger.

Høres ut som de i barselgruppa di bare sitter å prater ball uten å tenke på at det finnes mange som ikke kan amme. Jeg føler ofte at jeg blir vurdert som mor hele tiden, men tror nok ikke at andre legger så godt merke til detaljene som en tror :)

Men dette må nå komme for en dag uansett, du bør nå bare hoppe i det, du kan nå si at det har blitt noe problemer med produksjonen din, så du må "spe på" med MME, for så å gli over til at babyen får kun MME.

Men for all del; ikke vær flau, tenk på alle fordelene det er med flaskebarn også! Folk sitter ofte å prater om ting de ikke har så mye peiling på, ikke bry deg om hva de sier, tenk på babyen din :)

Skrevet

Å herregud, er du 17 år? Mista ryggraden? Ærlig talt, dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Det viktigste er at barnet blir mett! Og det er noe ALLE mødre er enige i!

Hilsen en annen flaskemamma som måtte slutte med pupp pga medisiner!

Skrevet

Du MÅ da gi barnet ditt mat ila tiden dere er sammen vel???

Skrevet

Jeg er også flau over å være flaskemamma. Å jeg er " bare" 19 år!!

Men, jeg ammet vesla til hun var 6 mnd. Å småammer litt på kveldstid enda.

Men, mistet mye melk etter en operasjon. :(

Jeg føler jeg er en super dårlig mamma.

Skrevet

Det er ikke verdens undergang å ikke kunne amme!

Du er ikke en dårlig mor fordi du ikke kan amme.

Barnet ditt får flaske, og blir mett, er ikke det det viktigste da?!

Nei, få dere en ryggrad sier jeg bare!

Skrevet

Vet du, jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Er alle mødrene i din barselgruppe ammet som babyer da? Hvis de er født på 70-tidlig 80-tallet er ikke det en selvfølge nemlig. Synes det blir litt dumt å forbanne mme så kraftig om de selv er flaskematet. Jeg er flaskematet og har faktisk et utrolig godt imunsystem. Ikke er jeg overvektig heller, selv om jeg har pcos. ( og pcos kommer IKKE av mme :P )

Dessuten, mme eller mm. Samma det! Bare babyen din får mat. Amming definerer ikke dine egenskaper som mamma.

Jeg blir like provosert når jeg hører folk som sier: "ikke kunne hu føde ikke kunne hu amme.. skjønner ikke hva hu skal med ungen da?"

Rett deg opp i ryggen og fortell det som det er. Barnet mitt får mme og vi er veldig fornøyde med det :-)

Skrevet

Begge mine barn har fått mme. Da jeg var på første barselgruppemøte på helsestasjonen med minstemann, var det helt tydelig at helsesøsteren syntes synd på meg (!) fordi jeg ga flaske mens de andre damene ammet babyene sine. "Og du gir flaske, du da?" Som om jeg var ei lita jente; jeg er 34 år gammel. "Ja, det gjør jeg. Og jeg har hørt om jenter som føler seg mislykket fordi de gir flaske, men sånn er heldigvis ikke jeg." Da ble hun litt spak, lo litt nervøst og sa at det var jo kjempeflott. Aldri fått noen kommentarer eller noe lignende igjen.

Skrevet

Slutt å være så selvbevisst og forfengelig! Tre ut av den dumme, ukledelige offerrollen. I våre dager er "alle" et offer for et eller annet - vanligst er det å se seg selv som et offer for ammepress eller et eller annet annet tull som fører til at at man skylder på ytre omstendigheter for egne lidelser, det er så forbasket irriterende at jeg ikke har ord.

Folk får til forskjellige ting, gjør forskjellige ting, vil forskjellige ting. Kan man ikke bare stå for det man er og møte verden med et positivt syn?

Du evner å gi ungen din mat. Du har masse kjærlighet å gi. Flaskebarn i Norge har INGEN senvirkninger, det finnes ikke forskning overhodet som slår fast en gang for alle at amming er bedre enn mme (i vesten hvor vi har rent vann). Visst er det masse indikatorer på at mm er sunt og godt, og masse fornuftige argumenter for å amme. Men mme er faktisk et fullgodt alternativ. Slutt å syte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...