Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Har fått bekreftet at vi får ei jente, og prater så klart en del om jentenavn om dagen! Storebrødrene heter Brage og Trym. Frøya og Edda er de alternativene som er mest aktuelle, men vi er åpne for andre norrøne/gammelnordiske forslag også da. Så lenge det er korte og enkle navn! (Og til alle dere som bare må kommentere negativt og så trykke på anonymknappen, finn noe annet å bruke energien på! Om dere syns begge navnene er stygge, så driter jeg i det uansett )
kjersti83 Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Å så fine navn:) Selv skal vi kalle tuppa vår Hedda. Synes Edda er finest av de to navnene. Ellers synes jeg Gyda er et fint navn samt Sigrid. Lykke til i navnevalget:)
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Liker godt begge to, men det er så mange jeg har nevnt Edda for, som tror jeg sier Hedda. Er litt redd for at tuppa må presentere seg som "Edda uten H" hele livet liksom!
kjersti83 Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Skjønner:) Da er vel kanskje Frøya sikrest. Selv har jeg ofte måttet rette på folk som tror jeg heter Kirsti når jeg heter Kjersti så vet hvordan det er.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Frøya er et kjempeflott navn! Ellers er jo også Eir / Eira, Ingeborg og Idun fine norske navn i samme stil=)
Megane Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Likte begge Sigrid er også fint. Og Ingeborg, men det er jo litt lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå