Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 mamma var alltid ute med oss barn å trillet tur i 2-3 timer om dagen HVER dag, uansett vær! Hun bakte brød, oller og kaker, og alt annet husarbeid alene...(pappa var havets mann )... Jeg har nå en datter selv på 9 mnd. jeg føler jeg ikke får gjort særlig mye for hun er så avhengig av meg føler jeg...ikke kan hun sitte oppreist selv heller så er litt vanskelig om hun bare skal ligge å krype/åle/rulle hele tiden(må følge med hvor hun er hele tiden da)... føler jeg misslykkes....ikke makter jeg å gå tur hver dag heller...uff stakkars barn for en forferdelig mor hun har:( Noen tips???
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Ikke forvent for mye av deg selv så tidlig:) Barn er forskjellige, og kanskje du var enklere:) Jeg har også planer om å bli mer "supermor" etterhvert, men ser realistisk på det, og ser at jeg får ikke fred til å gjøre noe særlig med husarbeid akkurat nå for tiden- Hun SKAL opp i armene mine hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 takk for svar=) mamma hadde 3 barn og sier selv at vi var kjempe greie å ha med å gjøre, satt stille der hun satt oss...men var nok sikkert kjempetøft til tider også da...beundrer henne så...:)ja får se etterhvert hvordan det blir..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Tror bare vi være flinkere til å ikke sette så høye krav til oss selv. Tuppa mi har ikke kommet ut enda men har prøvd under svangerskapet å senke kravene til meg selv. F.eks trenger ikke alle bordflater å være helt ryddige og rene hele tiden, huset trenger ikke å være shinet hele tiden. Heller prøvd å gjøre det jeg synes er morsomt som å bake og strikke:) Også har jeg en samboer som tar like stor del i rydding og husarbeid som meg. Jeg er også oppvokst med en mamma som rakk over alt det du sa. Vasket bl.a over gulvene hver dag i tillegg til at hun jobbet litt nattvakt og dagmamma. Mammer er visst best ja og vi skal også bli verdens beste mammaer selv om vi ikke gjør alt som mammaene våre gjorde;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå