Gå til innhold

Dåps gaver.... hjelp... hva fikk dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini me skal døpes og alle spør meg hva han ønsker seg..

Syns dette er vasnkelig siden det er en gutt vi snakker om.

Jeg har åpnet en konto til han hvis folk vil gi penger. Men jeg syns det er litt kjedelig med pengegaver.Jeg vil at han skal få noe han kan få bruk for så smykker og sølvtøy har jeg heller ikke sånn veldig lyst på.

Jeg har ønsket han en bergans sekk til barnehagestart og bøker type sang og eventyr og sparebørse men der stopper fantasien.

Lurer på om det er noen der ute som har fått noe fint og fornuftig i dåpen!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa fikk masse fint til dåpen! Såklart endel smykker osv siden hun er jente. Men hun fikk også en håndmalt liten stol med navn, fødselsdato/vitale mål og en hilsen på - nydelig! Trehjulssykkel, bergans sekk, termos, matboks, grillspyd, tur-kniv, sitteunderlag, bæremeis, flere sang-, eventyr, rim og regle-bøker, barnebibel, barneatlas, sparebøsse, barneservise + bestikk, tøfler, smykkeskrin, penger, vognteppe, en brodert løper med navn, fødselsdato, vitale mål osv på ++

Skrevet

Åj det var jo masse fint hun fikk da .. Fikk en del tips så takker for det :) . Vi vil at minsten skal bli glad i moder jord så alt det tur stæsjet tror jeg at jeg vil ønske meg /han :)

Og så håper jeg at noen er så kreative som kommer med noen slike hjemmelagde gaver..

Skrevet

Kjempefine tips fra hun over:)

Jeg har gitt bort berganssekk med en liten fiskestang en gang, og det ble kjempegodt mottatt:)

Ellers er det jo fint med et smykke eller to til en gutt også da:)

Skrevet

Ja ikke sant.. de fikk masse fint :)

Men fiskestang var jo også helt kanon da.Nå ble jeg glad , ble litt lettere nå merker jeg.

Joda, smykker er fint til gutter det også jeg syns bare det er trist at de ikke får brukt det lenge. Jeg fikk masse smykker til min dåp som så klart er altfor lite. Det blir jo bare liggende å støve ned og det syns jeg er trist.

Hvis ønsker å gi gutten en gave vil jeg at vi skal bruke den. Til jenter kan man jo kjøpe øredobber og sånt som kan passe i voksen alder også.

Men tar gjerne i mot smykketips også. For når jeg ser for megsmykker til gutter ser jeg armebånd og kjede og thats it ...

Skrevet

Noe vi har brukt mest av dåpsgaver er barnebestikk. Vi har fått både i sølv og rustfritt stål(hardanger). Medlemsskap i obos, aksjefond, barnesølje kan være fint til gutt også, barnestol type jærstol, rørospledd, er andre ideer.

Skrevet

Vår gutt bruker ikke smykker, men det er alikevel 2 "smykker" vi ønsket oss. Det første er en guttesølje, siden vi bruker festdrakt til barna 17mai osv. Det andre var ei slipsnål, den har vi også brukt flere ganger. Minstemann er veldig stolt når han også får pynte seg med slips og slipsnål slik som pappa.

Skrevet

Morsomme babyserviser her: www.babydesign.no

Skrevet

Vi også ønsket oss praktiske ting til lillemann i dåpen. Noe sølv fikk vi selvfølgelig og var absolutt fornøyd med det.

Men vi fikk også lekegrind,penger på konto, båtmannskniv osv.

Smykker osv ønsket vi oss ikke for pappaen klarer så vidt å gå med forlovelsesringen sin. Ikke klokke heller. Ligner han på pappaen kommer smykkene aldri til å bli brukt.

Skrevet

Jeg var i guttedåp forrige helg og han fikk:

Sølvbestikk samt grøtskål i samme serie fra EIK

Fotballsmykke

sølvskje etter oldefaren

mansjetter til bunad

sølje til bunad

samt ramme med plass til fotavtrykk: http://www.barneparadis.no/sin-nettbutikk/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=499

Penger

Barneservise fra Porsgrunn

Flysmykke: http://www.barneparadis.no/sin-nettbutikk/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=1761

Og det er det jeg husker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...