Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Takk for svar! Kan jeg spørre hva det er til? Når får man det? Står så mye om det er på forumet, og er litt nysgjerrig;)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Hvis det er APP står det for Application. Arbeidsavklaringspenger er visst noe som kom i stedet for midlertidig uføretrygd?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Fra 1. mars 2010 er det innført en ny stønad som har erstattet tidsbegrenset uførestønad, attføringspenger og rehabiliteringspenger. Den nye stønaden kalles arbeidsavklaringspenger. bakgrunnen for å innføre arbeidsavklaringspenger var at Stortinget ønsket et enklere regelverk. Du som bruker skal slippe å bli sendt mellom ulike stønadsordninger, hvor du gjentatte ganger må dokumentere helsetilstanden og arbeidsevnen din. Med arbeidsavklaringspenger skal det være et større fokus på den enkeltes muligheter, og hva som skal til for å komme i arbeid eller aktivitet. Ordningen skal bidra til en tidligere og tettere oppfølging fra NAV, som skal føre folk raskere tilbake i arbeid eller aktivitet. For noen kan resultatet også være en avklaring i forhold til varig uførepensjon.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Takker for godt svar Frøken;) Og ser nå at jeg hadde så lite peiling at jeg faktisk skrev feil forkortelse i overskriften... !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå