Gå til innhold

Noen som arbeider innen renhold her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du gjør det, jobber du i kommunen?

Hva slags lønn har du?

Har du utdanning?

Ansinitet?

Eksakt hvilke arbeidsoppgaver har du og hva slags lokaler er du renholder i?

Har nemlig lyst til å søke jobb som renholder i kommunen (vikar) og har ingen erfaring.

Vil vite ALT om yrket!

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Jobber i privat sektor, men har jobbet litt som vikar i kommunen også, dog det begynner å bli noen år siden det da.

Jeg har fagbrev i renhold, har arbeidet i 14 år nå, og har ca 165 pluss et el annet i timen.

Vasker kontorlokaler og korridorer, toaletter, klasserom mm. Vet ikke helt hvilke flere detaljer du er ute etter?

Skrevet

Takk for svar !

Men lurer på litt mer :

Har man som renholder en slags plan på hva man skal vaske for hver dag?

Lurer på hvordan jeg skal vite HVA jeg skal vaske til en hver tid om du skjønner.

Og om det er mye tidspress?

:)

Skrevet

Som regel får man en plan der det står hvor mange ganger f.eks en gang skal vaskes. Står det på planen 3 ggr (ganger) i uken, menes det oftest mandag, ons og fre. I privat sektor har man mindre tid enn kommunalt, så man slipper ihvertfall å springe etter klokken der. Er jo en del fargekoder også i forhold til kluter, bøtter og lavtrykksprøyte. Rødt og rosa for skittent og dokluter. Blått for rent, f.eks blå kluter til pulter og glassdører. Er et veldig kjekt yrke, jeg som sosial person stortrives, da en får god kontakt med folk!

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg syns det høres ut som det kan passe meg i min situasjon om dagen!

Har to små barn, og har egentlig lærlingplass i barnehage/barneskole.

Sliter med stressmigrene.

Så å slippe å forholde meg til andre folks problemer (behov) i stor grad er å foretrekke for meg nå.

Jeg er også veldig sosial, og elsker å snakke med mennesker.

Men føler at nå trenger jeg å bare fokusere på meg og mine problemer uten å involvere meg så veldig i andres privatliv.

Liker å bruke kroppen og er ung, sprek og veltrent! Er bare at "omsorgshjernen" min fungerer best på hjemmebasis om dagen :)

HI

Skrevet

jeg vasket for et firma som hadde kontrakt med kontorer overalt i byen. Alt mulig kontorer med masse folk og noen ganger på kontor/lokaler utenfor normal arbeidstid. Og trapper vasket jeg også.

Har aldri vært i så god form som jeg var da..

Men dette er mange år siden, og hadde ikke noen god lønn. Nå når jeg vet at lønnen er som den er, kunne jeg nesten tenkt meg en slik jobb igjen bare for lønnen.

Men husker det var plan over arbeid ja. Noen dager bare tømme søppel og vaske toalett. Andre dager vaske gulvene og tørke lett over pulter.

Skrevet

Jeg tror muligens jeg kommer til å vaske på det lokale nav-kontoret om jeg får jobben.

Er det allright tro?

Mye kontorer sikkert.

Og kontorene er vel fullt av folk? Må jeg vente til de er ute av kontoret?

Dette er på dagtid foresten...

Mye rart man skal lure på, men vil være forberedt til jobben :)

HI

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt om hvordan lønnen er når det gjelder kommunen, søkte en kommunal jobb for ca 7 år siden, og da lå den ca 20 kr timen under den lønnen jeg hadde. Men er lettere da. Nå har jeg det høyeste iom at jeg har over 10 års ansiennitet og fagbrev i tillegg. Da har jeg også polering og boning inn i planen min i perioder.

Men liker godt yrket, siden jeg har blitt her i 14 år! :-)

Hilsen hun første som svarte deg.

Skrevet

Tror du polering og boning er noe jeg kommer til å gjøre ??

Tusen takk for at du svarer meg :)

HI

Skrevet

Hvis du skal være vikar, så tviler jeg på at det er en oppgave som blir gitt deg. Polering er ikke så vanskelig, så er bare en liten gjennomgang, så er det så lett som en lek! :-)

Har fått tilbud om en jobb fast eller vikar?

Skrevet

Forresten, så jobber jeg på dagtid jeg også, banker bare på døren og spør om de vil ha vask, så går de som regel ut for å lage litt plass til deg. Hvis de er superopptatte, så er det egentlig bare å tømme søppel. Jeg begynner kl 7 på arbeid.

Skrevet

okei :)

Er vikariat bare! Jeg er så vant med å arbeide med ting jeg kan 100%, så å begynne på noe jeg aldri har gjort før i jobbsammenheng er spennende og litt skummelt!

Håper de tar godt i mot meg hvis jeg får jobben.

HI

• 3 år senere...
Skrevet

Hei!

Almenngjøring av tariffavtale avgjør minstelønn for renholder. Per dags dato ligger tarifflønnen på kr 164,02,- per time for personer over 18 som har jobbet med renhold i mindre enn to år. Arbeidsoppgavene varierer fra kunde til kunde. Som renholder må du være svært tilpasningsdyktig og evnen til å se hva som må gjøres er viktig. :-) 

Jeg jobber for Support Service Partner AS i Tønsberg i bedriftsavdelingen. De har mye nyttig informasjon på hjemmesiden deres som du finner her.

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på. Renholdsbransjen er absolutt å anbefale, jeg føler meg veldig godt ivaretatt på alle områder i alle fall.

Lykke til!  :smilorange:

Anonymous poster hash: f5f80...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...