Gå til innhold

Graviditet er ingen sykdom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååååååå, blir oppgitt når jeg hører den frasen...

Hadde mannfolk født så hadde det garantert vært smertefritt!

Alle må til tannlegen til tider, og det er pr dags dato (nesten.. he he) smertefritt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, graviditet er ingen sykdom.

Men hva har tannlegen med det å gjøre?

Skrevet

Nei, det er ikke en sykdom.

Man kan bli veldig syk av å være gravid.

Skrevet

Nei, det er ingen sykdom i seg selv, men du verden så mange 'bivirkninger' det har å være gravid;)

Skrevet

Jeg blir sur når folk bruker denne frasen for å si at mine svangerskapsplager ikke er å betegne som en sykdom!

Ja, *graviditet* er ikke en sykdom, men man kan fullt mulig bli syk fordi man er gravid.

Skrevet

Det stemmer det:)

Det er et sunnhetstegn:)

Skrevet

Nei, graviditet er ingen sykdom, men symptomene kan være det.

Hvis man spyr fordi man er smittet av norovirus, så er man syk. Spyr man fordi man er gravid, er man frisk. I første tilfelle kan det rettferdiggjøres å være hjemme fra jobb. I sistnevnte tilfelle må man pelle seg på jobben fordi man ikke er syk, men gravid.

Ja for ikke å glemme at graviditet smitter jo ikke heller, i motsetning til norovirus...

Skrevet

hahahahahahahahaha. Likte linken. Takk for den. Trengte en lite oppmuntring akkurat nå. :)

Nei de sier så, at graviditet er ingen sykdom. Ikke bare kan det oppstå utrolig masse plager under graviditeten, men om du er så uheldig å få noen av dem, kan de faktisk være med deg for resten av livet. Eksepmel er bekkenløsning. Mange som er alvorlig rammet av det, der omgivelsene gjør sitt beste for å ikke ta vare på dem, rissikerer å være plaget med bekkenløsning resten av livet! Kjenner folk som sliter 10 år etter graviditeten jeg...

Neida... ingen sykdom my ass!! :)

Åh... Godt å få ut litt frustrasjon ja....

Skrevet

Graviditet er ingen sykdom, men man kan bli veldig syk i svangerskapet!!!

Skrevet

spyr man en gang om dagen når man er gravid kan man jobbe...spyr man opptil 18 ganger derimot og knapt greier å stå på beina så er det en litt anna sak... jeg greide ikke å se inn i kjøleskapet eller dusje uten å spy, av og til måtte jeg spy mens jeg satt på do...faen meg som å være jævelig fyllesyk, hver eneste dag i tre forbanna måneder og selv da slutta jeg ikke å spy...spydde bare litt mindre og begynte å få i meg mat.Og hver gang jeg sitter å mimrer om det utsettes nye babyplaner litt til, fordi jeg ikke orker tanken på å gå igjennom det der en gang til... men nei graviditet er ikke en sykdom, det er for enkelte et rent skjært helvete...og det er det svært lite forståelse for her i samfunnet vårt, for myten er nemlig at det er fantastisk å være gravid og alle fortalte meg at jeg kom til å savne å gå gravid...hakke skjedd gett, ikke i ett lite sekund engang. så fortsatt usikkert om lille får søsken....

Skrevet

Må si jeg synes det var litt spesielt å få den i fleisen av legen som skrev meg ut av sykehuset etter å ha vært to mnd innlagt/inn og ut annenhver dag (litt vekselvis etter form).. Følte meg ikke akkurat frisk for å si det sånn, og av den enkle grunn at dette ikke er en sykdom så er ikke medisiner (som i mitt tilfelle var livsviktige bokstavelig talt) dekket på blå resept, men kostet 100 kr pr pille(!!!!)

Jaja, ikke alle graviditeter er sykdommer men når man legges inn på sykehus og uten behandling ville vært i livsfare så bør man da få lov til å kalle seg litt syk eller??

Skrevet

hehe - den hadde jeg ikke lest!

Knallbra!

Var døden nær 4 ganger under graviditet og lå på sykehus i over 4 uker tilsammen, så jeg følte meg vel ikke sånn helt frisk.........

Skrevet

Graviditet er ingen sykdom, men graviditet og fødsel er fremdeles det farligste en kvinne kan utsette seg for, noe statistikk fra u-land og gamle tider beviser.

Jeg er en av disse som ikke hadde noen symptomer under graviditeten, og levde "akkurat som før". Dvs., helt til jeg knekte sammen i 7. måned pga utbrenthet. Fordi graviditet ikke er noe sykdom, hadde jeg fortsatt å jobbe lange dager, pendlet til Asia for jobben, stresset pga problemer i selskapet, spiste lite og dårlig... business as usual ift før, men sammen med graviditeten funket det tydeligvis ikke.

Resultatet ble ødelagt barselperiode og 2-år senere nærmer jeg veg veggen i rekordfart.

Blir oppgitt over de som bruker det som argument for å slippe tilrettelegging/hensyn overfor den gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...