Gå til innhold

Dere som har så dårlig råd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sett på forbruk og eventuell hjelp dere kan få i form av økonomisk støtte eller veiledning?

Vi er tre i familien, aitså min samboer, min sønn og meg. Vi bestemte oss for at jeg skulle ta tre års utdanning i fjor høst. Vi begynte å se på økonomien og så at det kom til å ble trangt, selv med stipend/lån.

Nå går det akkurat rundt, vi snur på hver ei krone, måtte flytte til en billigere leilighet og selge en bil. MEN det er utrolig hva som går når vi planlegger et helt år fram i tid. Feks. må vi fordele storstipendet som kommer to ganger i året utover alle mnd. Hvis sambo tjener litt mer en mnd må vi fordele de kronene utover feks. tre-fire mnd. Vi spiser aldri ute, går på kino eller unner oss noe ekstra, men vi prøver å kose oss i hverdagen. Handler stort en gang i mnd, pluss at vi handler melk, frukt og grønnsaker en gang i uka. Baker selv, og prøver å gå istede for å bruke bussen. Forrige mnd sparte vi slik at vi kunne ta oss en tur i bassenget denne mnd.

Det jeg prøver å si er, har dere prøvd ALT? Jeg ser det er flere her inne som vurderer å flytte fra hverandre pga økonomien, og det synes jeg er trist. Det er mulig dette er enklere for oss når vi vet det bare kommer til å vare i tre år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Det finnes muligheter selv om man ikke er rik. Har man mat på bordet og nok til å betale regninger, trenger man ikke mer. Det går jo HELT fint så lenge man vet at det ikke er hele livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...