Alvefjeset Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Har et lite felt øverst påmagen, rett under brystet på høyre side som er vondt og ømt, noen andre som har det sånn eller vet hva det kommer av? Er ikke barnet som har sparket, føles nesten ut som det er vondt helt bak til ryggen...
Ella78 m/ A&M Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Vel, det er jo ikke godt å si, men jeg som får en masse oppfølging pga høyt blodtrykk, har fått beskjed om at dersom jeg får vondt på høyre siden der, muligens der du beskriver, så skal jeg ta kontakt med føden. Jeg husker ikke begrunnelsen, om det var relatert til blodtrykket, eller mulig startende svangerskapsforgiftning... Jeg mener absolutt ikke å skremme deg, men du kan jo ta en telefon. Legen min sa riktignok at da mente hun ikke at jeg var øm, da mente hun at jeg hadde VONDT. Uansett, lykke til! Mest sannsynlig er det ikke'no.
April-11+ en til? Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har snakket med legen min angående samme vondter som du beskriver. Hun ville ta en skjekk på det og mente det kom av at leveren hadde dårlig plass + at det kunne komme av halsbrann. Ikke farlig, bare veldig vondt:(
tina 79:) Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Jeg får også vondt i det området, spesielt på kvelden eller hvis jeg har sittet mye. Hos meg kommer det også hvis jeg bruker bh med bøyle, akkurat som det lager gnagsår under og rundt ribbeina! Hadde det sånn forrige svangerskap også, vondt, men ikke farlig!
Samimagen Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Hei Alvefjeset ) Eg hadde snakket med lege\ jordmor. Har en vennine som hadde samme smerter og syns det var vondt og puste. Det er en skjelden form for svangerskapsforgiftning help.... husker ikkje navnet. Noen symtomer er som du har beskrevet!!! Cal the Doc ;O) Vi maser ikkje, det er jobben demmes !! Bedre enn å være bekymret ! Lykke til !!
mama73 m/tre søte små Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Hei du! Jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver, men kjenner det mest når jeg ligger på høyre side. Om natten er det fryktelig, og jeg klarer sjelden å ligge lenge av gangen på høyre side. Det er ømt, vondt og irriterende. Jeg har også tendensen til å ha vondt akkurat der når jeg ikke er gravid, men det blir mye verre under svangerskapet. Jeg hadde det akkurat på samme måte da jeg gikk gravid sist. Får bare høre av legen at det mest sannsynlig er tarmer og andre indre organer som presser seg oppover etterhvert som barnet blir større... Forrige gang, så gikk det mer eller mindre over etter fødsel. Jeg har også hørt at dette kan ha noe med svangerskapsforgiftning å gjøre og spurte legen om dette, men så lenge jeg ikke hadde protein i urinen eller høyt blodtrykk, så mente hun at det ikke var det. Samimagen: hadde ikke venninnen din noen andre symptomer på svnagerskapsforgiftning enn disse smertene som du beskriver?
Samimagen Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 heia, hun hadde pustevansker. Legen ville faktisk sende henne hjem, men hun insisterte på å bli grundigere undersøkt. Mer vet jeg egentlig ikke ;( Men man merker det, om man har svangerskapsforgiftning Kroppen er heldigvis flink til å si i fra !! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå