Gå til innhold

Ekstra fruktbar etter SA/MA?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at man er ekstra fruktbar etter en SA/MA, er det noen som vet hvorfor? Nysgjerrig og håpefull.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvorfor, men fikk samme beskjeden på legekontoret mitt: man var ofte mer fruktbar etter en MA/SA. Og for oss gikk det fort etter vår MA -heldigvis! Var så utrolig tøft og miste, og alt vi ønsket var å få lov til å få en baby igjen.

 

Ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Tydligvis, jeg er gravid og mistet for 9 uker siden.. Bare å krysse fingrer å tær:)

Skrevet

Vet ikke direkte årsaken, men har hørt og lest at man er mer fruktbar etter SA/MA fordi livmorslimhinnene er tykkere og får et nytt befruktet egg til å feste seg fortere (?). Fikk aldri noe utfyllende svar angående dette vi mistet i MA i fjor sommer, men riktignok ble jeg gravid 1 måned senere og er nå 30 uker gravid med en frisk og aktiv baby :)

Skrevet

Det stemmer det, men jeg vil ikke anbefale å bli gravid med en gang etter en sa/ma. Dette siden det er dårlig feste i livmora og det er letterer å miste igjen.

Jeg trodde ikke at jeg kunne bli så fort gravid, men måneden etter SA viste testen positiv.... men mistet også den i en SA....

Det er en grunn til at leger anbefaler å vente 3 sykluser og det anbefaler virkeklig jeg også utifra mine erfaringer.

Jeg ble gravid igjen 5 måneder etter siste SA og er nå lykkelige 12+3 på vei :-)

 

 

Skrevet

fikk blødninger lillejulaften."klumpen" kom ut den 5 jan, og i går fant eg ut at eg va 4 uker på vei...;) Gynekologen min sa ingenting om at vi burde vente. Men at du vil nok ikkje få mensen før om en 4-6 uker, og visst den ikkje kommer, så e du gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...