CathrineM Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har hørt at man er ekstra fruktbar etter en SA/MA, er det noen som vet hvorfor? Nysgjerrig og håpefull.... :-)
gulda Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Vet ikke hvorfor, men fikk samme beskjeden på legekontoret mitt: man var ofte mer fruktbar etter en MA/SA. Og for oss gikk det fort etter vår MA -heldigvis! Var så utrolig tøft og miste, og alt vi ønsket var å få lov til å få en baby igjen. Ønsker deg masse lykke til!!!
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Tydligvis, jeg er gravid og mistet for 9 uker siden.. Bare å krysse fingrer å tær:)
Tøvsjura Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Vet ikke direkte årsaken, men har hørt og lest at man er mer fruktbar etter SA/MA fordi livmorslimhinnene er tykkere og får et nytt befruktet egg til å feste seg fortere (?). Fikk aldri noe utfyllende svar angående dette vi mistet i MA i fjor sommer, men riktignok ble jeg gravid 1 måned senere og er nå 30 uker gravid med en frisk og aktiv baby
sørlandsmamma79 Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Det stemmer det, men jeg vil ikke anbefale å bli gravid med en gang etter en sa/ma. Dette siden det er dårlig feste i livmora og det er letterer å miste igjen. Jeg trodde ikke at jeg kunne bli så fort gravid, men måneden etter SA viste testen positiv.... men mistet også den i en SA.... Det er en grunn til at leger anbefaler å vente 3 sykluser og det anbefaler virkeklig jeg også utifra mine erfaringer. Jeg ble gravid igjen 5 måneder etter siste SA og er nå lykkelige 12+3 på vei :-)
Sussa jan 2016<3 Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 fikk blødninger lillejulaften."klumpen" kom ut den 5 jan, og i går fant eg ut at eg va 4 uker på vei... Gynekologen min sa ingenting om at vi burde vente. Men at du vil nok ikkje få mensen før om en 4-6 uker, og visst den ikkje kommer, så e du gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå