Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg og sambo skal på helgetur til stavanger om et par uker. Skal ut å spise fredag og lørdag. Ønsker tips! Vi liker både finere restauranter med gourmet-mat og mer uformelle steder med f.eks tapas. poenget er at det skal være hyggelig og avslappende og at det finnes noe som jeg kan spise som gravid også. Bør ligge i sentrum.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Salza (grillsted) Tango (litt finere, tror de kjører en meny for kvelden) Bevaremegvel (namnam) Liker dere indisk så har det åpnet en ny på Sølvberget (midt i sentrum). http://www.delhi.no/ Hold deg unna Egon og Phileas Fogg hvis du vil ha en unik og god matopplevelse.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Renaa http://www.restaurantrenaa.no/ Jeg har bare prøvd matbaren. Der er det veldig koselig og avslappet og god mat. Restauranten har jeg ikke prøvd, men den har jeg på ønskelista.
blomstre Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Dyr gourmet (type 7-retters menyer med vinpakker): Sørensen's Familiestuer (nb Sørensen 2. etage! 1. etasje er ikke det samme!) http://www.herlige-restauranter.no/nbsorensenstavanger/ Avslappet, hyggelig og kjempegod mat: Allegro http://www.allegromat.no/ Har ellers testet den indiske på Sølvberget 2 ganger og går ikke dit igjen...
*MariDuBedårer* Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 For et par år siden var jeg og samboer på salza, og der var ikke vi fornøyde. Altfor lite mat per porsjon, og altfor dyrt for så lite mat Men vi var på en restaurant som het New Dehli. Det var den beste restauranten vi har prøvd i Stavanger iallfall. Vi spiste en rett som inneholdt en smaksprøve av alle fiskerettene de hadde og alle kjøttrettene. Samt en smaksprøve av alle dessertene deres og kaffe. Vi ble begge stappmette, og servicen der var fantastisk. Maten var alldeles nydelig. Og det var ikkke så dyrt. Verdt hver krone :-)
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Så rart, jeg var der to ganger da de åpnet og det var deilig. Servicen også. Var jeg heldig eller du uheldig? Hm? Men det bør jo klart være en jevn kvalitet. Renaa er også bra. Jeg har også bare prøvd matbaren. Å! Food story på Square hotellet i Løkkeveien. Økologisk og fantastiske fiskeretter. Et bra sted å nyte lunsj.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Hei Kan jeg spørre hvorfor du ikke likte den indiske på Sølvberget? Jeg har ikke testet den så jeg er bare nysgjerrig.
blomstre Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Begge gangene har servicen vært dårlig. Den ene gangen hadde de rotet til reservasjonen og begge ganger følte vi oss veldig oversett. Fikk ikke drikke før vi hadde sagt i fra 2 ganger, de glemte forretten. En allergiker som sa klart i fra om en ting som ikke måtte være i hennes mat fikk det alikevel... og ingen forsøk på å "reparere" alle blemmene etterpå. Vanskelig å kommunisere med serveringspersonellet pga språkproblemer (øst europeere?). Så har det litt med forventningene til maten å gjøre, trodde det skulle speile det moderne india... så viser det seg at de har nesten lik meny som foreldrene sin tradisjonelle indiske restaurant bare mindre posjoner... Da går jeg heller på foreldrene sin (husker ikke navn), den er triveligere og har alltid hatt god service. Hvorvidt maten er bra til å være indisk vet jeg ei, da jeg ikke har så god kunnskap der. Men godt var det begge steder.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2011 Tusen takk for tips!
Gjest happy mom:) Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Harbour (veldig god mat til greie priser) Amichi (veldig koselig intaliensk resturang med utrolig bra service)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå