Gå til innhold

Det nærmer seg for aprilmagene :)


Stoltmamma:)

Anbefalte innlegg

Hei alle aprilmager :) Nå er det ikke lenge til det er vår tur til å legge ut innlegg om "at vannet går" eller våre fødselshistorier :)

 

Kanskje det er flere enn meg som tenker mer og mer på selve fødselen? Merker at jeg begynner å bli litt urolig for hvordan dette skal gå. Som førstegangsfødene vet jeg jo heller ikke hva jeg går til (kanskje like greit).. Har slitt meste av livet med sprøyteangst og derfor er jeg veldig skaptisk vedr epidural. Kommer jeg til å klare å ta det? Er smertene så vonde at jeg faktisk glemmer angsten?

 

Det er sikkert mange av oss som får nye spørsmål i hodet, så synes det er fint å kunne logge seg på barnimagen.com å lese folks ulike utfordringer og tanker :)

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Mye av det du beskriver er tanker som også har slått meg :) jeg er også førstegangsfødende og kjenner at nervene begynner å komme. Har termin om 9 uker så tiden går fort frem til den lille prinsen vår kommer. Masse lykke til videre. Det er en spennende reise vi har foran oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv en ringrev begynner å tenke på fødselen nå, men kanskje ikke med så mye angst i mitt tilfelle. Jeg har vært veldig heldig begge gangene jeg har født, så jeg ser egentlig fram til det nå. Selv om det er vondt, er det til å leve med, og opplevelsen er bare fantastisk.

 

Lykke til, alle sammen! Sørg for å få den hvile dere trenger de neste ukene. Ting skjer plutselig, og da er det greit å ha litt å gå på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen 9 uker til termin 7 april. Dette er mitt 3 barn. Man tenker selvsagt på fødselen, men ikke la dere skremme av alle skumle fødselshistorier. Hadde det vært sååååå vondt, så hadde det nok bare vært 1 barn pr familie. Dette går bra. Selvsagt, man kjenner det jo.., men helt greit synes nå jeg. Hadde ikke gått på med nr 3 hvis det hadde vært skrekken.

Dessuten, så når den lille ligger på magen er alt glemt, tro meg!!

 

Lykke til alle sammen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er utrolig hvor fort tiden går :) Bare 70 dager igjen til termin! Jeg tenker nok også en del på fødselen og som deg er jeg også førstegangsfødende og aner ikke hva jeg går til. Jeg ser ikke på fødselen bare med skrekk og gru (selvfølgelig det også da jeg vet at det blir smerter og sånne ting), men også på at jeg endelig skal få møte den i magen og se hvordan hun ser ut :) Er veldig greit å kunne dele tanker og erfaringer her på BIM..det har iallefall hjulpet meg mange ganger :)

 

Lykke til alle aprilmager :) Vi har virkelig noe å (grue +) glede oss til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett så rett, 03042011! Tiden har rast av sted og det er jammen ikke lenge til termin, noe jeg synes er både fint og skummelt. Er tredjegangs og merker at tankene kretser mer og mer om den nærstående fødselen, gruer meg en del fordi jeg vet hva jeg går til (har ikke hatt lange og harde fødsler, men 2.fødsel var ganske intens ift 1.fødsel som kan betegnes som "drømmefødsel"). Drømmer mange rare drømmer om nettene som stort sett handler om fødsel. Jeg har ikke forsøkt epidural selv da det gikk for fort fram under 1.fødsel og jeg ikke ville ha under 2.fødsel, men denne gangen lurer jeg litt på epidural. Er glad jeg snart skal til kontroll og at jeg kan stille spørsmål til jordmor.

 

Gleder meg selvsagt veldig mye til å få hilse på den lille i magen, men samtidig er det rart å tenke på at 4 snart blir til 5! Er nesten litt skummelt bare det i seg selv ;) 18.februar skal vi på 3D-ultralyd og jeg må si jeg gleder meg kjempemasse til å få sniktittet litt på snuppa vår igjen, begynner jo å bli en stund siden rutine-ultralyd i uke 18 (!) :)

 

Ønsker dere andre masse lykke til videre (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig...har liksom sniktittet på 3. trimester i evigheter, der alle skriver "nå skjer det noe her" og legger ut fødselshistorier osv. Nå hører jeg til der selv, og nå er det snart endelig oss! Gleder meg til å følge med nickene jeg husker herfra.

 

Jeg gruer meg ikke så mye til fødselen, og det er ganske rart, siden jeg er en stor pingle som må ha kontroll på alt. Kanskje jeg bare har innsett at jeg ikke kan ha kontroll på akkurat dette, eller kanskje kommer skrekken når det nærmer seg...Har prøvd å se litt på jordmødrene på TV, men ender opp med noen voldsomme mareritt, så helt roen har jeg nok ikke.

 

Gleder meg masse til å hilse på lillejenta i magen. Tipper det blir verdt både bekkenløsning, drepende halsbrann, vondt hode og de hormonelle utbruddene mine:)

 

Masse lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) ja det nermer seg for aprilmager:-) gleder meg til å treffe barnet, men tenker litt på smertene..... Jeg skal føde i Haugesund, håper vi ALLE får en fin fødselsopplevelse. Dette er vi skapt til og gjøre, men det er tungt mens det står på. Jeg venter nr 3 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 25 april, men i forhold til barnets vekt så tror legene nå at jeg har fått feil termin og at hun antageligvis må komme før! Så det er utrolig spennende nå.. siden jeg egentlig var forberedt på å gå over tiden!

 

 

Det er mitt første barn, min eneste bekymring er å ikke få føde normalt. Så jeg håper hun fester seg i god tid - og at bekkenet mitt er stort nok :)

Jeg har hatt praksis ved en fødeavdeling i 5 uker, var med på mange fødsler der og var med da min lillebror kom til verden.. det er det vakreste i verden! Ubeskrivelig..

 

Har dere tenkt til å ha bilder/film av selve fødselen?

Jeg kunne godt tenke meg å ha bilder, men det er vanskelig å få tatt de vil jeg tro, for den som står på sidelinjen er mer enn opptatt med å se det store som skjer:)

 

I og med at jeg var med da min lillebror kom til så har jeg bestemt meg for at mamma`n min skal få være med da prinsessa vår kommer til - noe jeg og pappa`n er helt enig om :) Gleder meg sååå mye til å få holde jenta mi armene mine <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også begynt å tenke MASSE på selve fødselen. Jeg har termin 12. april. Jeg er en optimistisk og positiv jente til vanlig, OG jeg har til og med født før - for TI år siden! Likevel føler jeg mer redsel og angst før denne fødselen.

 

Jeg har hatt slitt en hel helg, hvor jeg opplevde mye motløshet. SELVOM jeg har følt dette, så GLEDER jeg meg til familieforøkelsen, jeg har verdens beste kjæreste og sønn fra før av, som også gleder seg!

 

Idag snakket jeg med en venninne på telefonen om det å grue seg.. Jeg fikk et par gode "råd", og oppmuntrende ord på veien. Det aller beste var som hun sa;

dette (fødselen, altså) er èn dag 8pluss/minus) av livet ditt, dèt klarer du, sant?!

Og, ja, når jeg ser det på den måten, så er det jo kun èn dag av livet. Riktignok en særdeles spesiell dag, men fortsatt bare en dag...

 

Jeg fikk/tok ikke epidural når jeg fødte førstemann. Fødselen gjorde vondt, ja. (Og jeg huske faktisk jeg sa til megselv aldri igjen..)

Det skulle altså gå ti år før jeg tok det uselviske valget om sette et barn til til verden. MEN gledene over graviditeten, og fremtiden, er så MYE større enn tida jeg har brukt (og sikkert kommer til å bruke) på å grue meg. For det er lov å grue seg. Det beste tipset er å snakke med jordmor om hvordan du føler.

Kanskje det er enkelte ting som kan tilrettelegges på forhånd?

 

Jeg hadde ikke gjort meg opp noe meninger under min første fødsel (som alt i alt gikk ganske greit unna..) , men det kan man..

Gjennom å lage seg en liten fødeplan/ønskeliste for fødselen, som jordmødrene som er på jobb når du skal føde, får lese.. det er selvfølgelig ikke sikkert at alt blir som man tenker/ønsker/ser for seg, men det kan gjøre kommunikasjonen, og derfor også selve fødselen, MYE LETTERE for deg som er mest opptatt med å føde :)

 

Ønsker alle kommende mammaer lykke til med resten av svangerskapet, og den forestående fødselen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...