Gå til innhold

Hva skal en gjøre :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så frustrert og lei om dagen.

Dårlig råd for at samboer ikke har jobb og kun får litt livsopphold fra nav. De mener jeg skal ta ansvar for alle regninger med mine AAP penger, barnetrygd og bidrag for de to eldste jentene mine. Jeg har utebetalt i AAP

4900 og har 5000 i husleie. Ikke akkurat mye å bli feit a.

Når vi nå får en liten en til i hus, klarer jeg ikke se hvordan vi skal klare oss.

Det skal sies at jeg har mast siden august ifjor om at han må søke og prøve få seg jobber, men han har ikke tatt noe initiativ til dette. Nå innrømmer han da at han har vært altfor sløv.

Kjenner på følelsene at de blir stadig mindre etter alle problemene som bare tårner seg opp. Regninger man ikke får betalt,... Prøvd å tilgi utroskap, som fortsatt henger kraftig i. Bekrymrer meg for hvordan vi skal klare oss..

Jeg ser ingen annen utvei enn at vi flytter fra hverandre..

Venter vår lille i mars, og dette er ikke akkurat ønskesituasjonen kan man si. Var ikke dette jeg hadde sett for meg.

Tror det er det beste med tanke på økonomien og på å se om dette kan føre oss nærmere hverandre etter en pause..

Trenger noen råd på hva som kan være lurt å gjøre i en slik situasjon. Og om man kan klare seg økonomis om man blir alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan kan dere ha planlagt å få et barn oppi dette??!! DET lurer jeg på!?

Skrevet

Du gir han en frist om å komme seg i jobb, ellers flytter du.

Skrevet

Du klarer deg alene da får du jo os i tillegg for den lille babyn.

Jeg skjønner at du ikke orker mer, ikke bare har han vært utro men han lever på deg for han er sløv og ikke gidder å søke jobber.

Økonomisk sett vil du få det bedre, både fordi du får mer økonomisk hjelp fra nav og fordi han ikke er der og tar av pengepotten også.

Skrevet

hvordan kan du bare få 4600 utbetalt når minstesatsen for aap er 2 g etter § 11-16?

Skrevet

Hva skal du med en utro liten fjomp som ikke en gang gidder å lete etter jobb? Og dette mens du er gravid!!!

Du får det mye bedre økonomisk og psykisk uten denne dritten i livet ditt!

Skrevet

til deg som lurer på hvordan vi kunne planlegge å bli gravid. Det er vel ikke alltid man planlegger å bli det er det vel. Og når man først blir det er det ikke bare å ta abort for min del ihvertfall..

Når det er sagt så hadde jeg trodd at når man skal bli far tar man faktisk litt ansvar for det som skjer..

Vet ikke hvordan jeg kan få betalt så lite jeg, men ting ble endret etter at en ny reform ble laget i januar i fjor eller noe. Jeg har 4900 hver 14 dag ikke i mnd, hvis jeg glemte å skrive det.

Til dere andre tusen takk for støtten. -Da er det ikke bare jeg som tenker litt feil da.

Men kan man få overgangsstønad når man går på AAP og venter på å søke uførestønad da?

Er så usikker på alt det her jeg.

Ja, rent psykisk kan man vel si at det ikke er særlig lett om dagen, men er så redd for hva andre mener og tror liksom. Litt lite sjøltillit kan man si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...