Fizzymed2små Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Er det greit å spise disse knekkebrødene når man går på lavkarbo? 2dl havregryn 2dl kruskakli 2dl havrekli 2dl solsikkekjerner 2dl sesamfrø 2dl linfrø 6dl vann 1ts salt
2 Sommerbarn Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Det spørs hvor få karber du skal ha til dagen det.... Eneste jeg ville vært skeptisk til var havregryn ( ca 60% karber) og havrekli (ca 50% karber) Ellers : Kruskakli (18%) Solsikkekjerner (19%) Sesamfrø (11%) Linfrø (hele 0%, knuste 30%) Grunnen til 0 i hele er at de går gjennom systemet ufordøyd Vil anbefale denne oppskriften på knekkebrød: 200 g solsikkekjerner 1dl linfrø(50g) 1dl sesamfrø(50g) 2,25 dl kli (50g) 2ss fiberhusk 1ts salt litt søtt (ikke sukker, men sukrin eller lignende) 5dl vann Rør sammen deigen og smør utover bakepair på to plater og rut opp med pizzahjul. Blir cirka 32 skiver. stek begge platene samtidig i varmluft 160grader i 1t 10 min..la platene bytte plass to ganger underveis. og snu dem med forsiden inn. Denne oppskriften blir cirka 1,5 karber pr knekkebrød.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Jeg bruker samme oppskriften som Katten i sekken, men jeg tilsetter litt gresskarkjerner og et par ss kokosmel for å få litt fylde i knekkebrødene (da dropper jeg det søte). Det blir veldig gode knekkebrød!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå