Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 faen, nå er jeg dritt leimeg og lei av naboens katt. den er på utsiden av døra vår HELE tiden. for ca 1time siden skulle jeg ut med søppla og den kom løpende mot meg. jeg prøvde å gå rolig uten å skremme den,men den dritten angrep meg og beit meg til blods flere steder i handa og armen:( jeg er "glad" det skjedde idag,for begynner snart på hormoner i forbinneldse med prøverør.. har jeg noen rett på å få den katten vekk fra hjemmet mitt?om en hund hadde gjort dette,ville den jo blitt avlivet.. jeg er livredd den katta,og ganske forbanna og nå ,pluss litt lei meg:( hehe
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Da må du vel ta sånn stivkrampe? Dyret kan jo ikke være riktig frisk.. Snakket med naboen?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 En katt kommer ikke løpende og angriper uten grunn. Hva gjorde du først? Tipper katta bare tok igjen for noe du hadde gjort mot den.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Hehe, du, 18:02. Det kan skje uansett om hu ikke har gjort noe. Snakk med eieren du, Hi. Og ta en tur til legen! :-)
ConsuelaBananaHammock Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har hatt en "manneond" katt 1 gang. Hun angrep helt uten grunn. Hadde henne i kun 2 dager da, var en pus jeg hadde kjøpt hos kattensvern og jeg fikk heldigvis byttet henne. Jeg var seriøst livredd den katten, og det er første gang! hehe...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Skulle det spille noen rolle at du ikke har begynt på hormoner ennå? Skjønte ikke helt den der jeg.... Så katten hoppet altså opp og bet deg, eller har du ekstremt lange armer som subber i bakken når du går? Høres veldig merkelig ut, men hvis du virkelig ble angrepet uprovosert burde du snakke med naboen din, og de bør få katten undersøkt. Har hørt om noen få katter med svulst på hjernen som blir helt koko, men du burde kanskje ikke innlede samtalen med at du mistenker at katten deres har det.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Katten min driver slik, men her i nabolaget vet alle at han har hatt en vond barndom så alle forstår oppførselen hans.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Hehe...spørs om dette ikke er et forumtroll. Hvor lange armer har HI? Dessuten har jeg aldri hørt om en katt som hopper på et menneske og biter uprovosert.. Du er nok ikke så uskyldig som du skal ha det til HI..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 nei jeg vet ke om det er farlig når man går på hormoner jeg. men dumt å måtte ta stivkrampe og antibiotika kur mens man prøver å få barn ,man skal jo holde seg unna katta avføring i graviditet,så for min egen skyld er det bedre at jeg ble bitt nå,enn mitt oppi det viktigste i livet mitt;) Ja han kom løpende mot meg,mens jeg gikk, og hoppet i handa mi,han holdt den fast mens han tok seg ett par biter- ikke serlig deilig,aldri opplevd noe i nærheten før!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Ja jeg bare sparka han ett par ganger!!! Jeg skulle ut med søppla, jeg elsker dyr,så kunne ikke skadet den om jeg var under tvang
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Nei jeg har ikke hørt om det før jeg heller,men det finnes syke katter,den er en av de. hvor lange armer jeg har? tror du ikke en katt klarer å hoppe og klore seg fast mens han biter du eller? Jeg har funnet ut at jeg kan anmelde kattens eier om de ikke avliver den,så da går jeg for den ! Det er trossalt masse barn rundt her,hadde du sagt det samme om det var ett lite barn som ble kloret ut øynene på?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #12 Skrevet 1. februar 2011 Ja jeg snakket med naboen,det var visst ikke deres,men de som bodde på andre siden av gaten igjen. Naboen min sa at den hadde klort hu,og vært veldig truende flere ganger, så hu var kjempe redd,og støttet meg ang avlivning. Hu hadde heller ikke gjort noe for at den skulle klore eller oppføre seg helt kokko mot hu. Jeg gikkover til de andre som jeg fikk nå vite at eier den,de var ikke hjemme,men hun som bodde under tok imot beskjeden, hu har barn,og var og redd han. de som eier katten var vist aldri hjemme,så katten er mest ute... :/
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #13 Skrevet 1. februar 2011 Katten til søstra mi, var slik, bare med føttene.. Gikk vi, kom den og hoppa på føtta våres og beit. Den klatra også opp gardina og sprang på vegger. Den katta var ikke god, så den ble avlivet. Så fins slike katter selv om DERE ikke har opplevd det selv, dere som sier det ikke fins..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #14 Skrevet 1. februar 2011 Dere som sier slike katter ikke finnes. jeg elsker katter og min var den snilleste katten man kan tenke seg. Men en katt borti gata var totalt psycho. Hoppet og angrep et barn i gata vi bor. barnet gikk forbi en busk og katten agrep. Barnet fikk store skader. Har utrolig stygge arr den dag idag. Mor til barnet snakket med eieren og dette var dessverre ikke forste gang saa da ble katten avlivet.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #15 Skrevet 1. februar 2011 Ja det er slikt jeg er redd for,at ett barn skal bli bitt og skadet. Jeg har aldri opplevd en katt slik før,men den er ikke helt god,akkurat nå sitter han på utsiden av døra mi å skriker å vil inn hit!! Uansett til dere negative mennesker,som tror at alt her inne er ett forumtroll, så skjedde dette med meg,jeg sitter med hoven hand,med kloremerker,bitt og verk,så jeg startet ikke denne tråden for jeg har lite å gjøre å ville provosere de "som vet best" og ikke har opplevd dette før. Når en katt gjør slikt helt uten noen grunn,så vet man ikke hva han kan finne på å gjøre med feks den lille hunden min som er mindre enn han,eller ett lite barn som er ute å leker i snøen. Jeg ville bare vite om jeg hadde rett til å kreve den avlivet slik man kan med en hund,og om jeg kan gi legevakt regning til katteeier?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #16 Skrevet 1. februar 2011 Det finnes faktisk katter som angriper helt uprovosert. Jeg har selv en slik katt, den er vel og merke en omplasseringskatt og har hatt en grusom fortid. Den er livredd alle den ikke kjenner, som f.eks naboer og folk som kommer på besøk. Det holder at noen nærmer seg den, så angriper han..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #17 Skrevet 1. februar 2011 Gå til legen og få den sprøyta. Og leggfram kva som sjedde. Og deretter går du til naboen og sei kva som sjedde. Deretter sier du at saken vil bli anmeldt vist ikkje katta bli fjerna.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #18 Skrevet 2. februar 2011 Stiller spørsmål med at du klarer å sitte å skrive så mye på dib med en hoven og oppbiti hand...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #19 Skrevet 2. februar 2011 ble bitt i venstre,jeg skriver med høyre:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #20 Skrevet 2. februar 2011 Da hadde jeg tatt katten med meg til dyrelegen og fått den avlivet så hadde jeg latet som ingenting. Ikke søren om noen gal katt hadde fått lov til å gå rundt barna mine.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #21 Skrevet 3. februar 2011 Ja noe må jeg gjøre... har vært å pratet med eieren flere ganger nå,men han bare slipper den ut igjen,han så bitta og klore merkene,men virket ikke som han tok det seriøst.og nå for 10 min siden stod katta å mjaua på utsiden av døra mi,jeg blir gal. Er vanskelig i en slik situasjon,hadde det vært en hund,så hadde den blitt avlivet,men siden det er en katt,så er visst alt annerledes... Føler meg dum som er på døra til eieren hele tiden,men jeg blir så redd å sint når jeg ser katta sitte på utsiden av døra mi,jeg vil bare ha den vekk,samtidig som jeg elsker dyr og har medfølelse for at det må være noe galt siden den bare skriker og skriker. Hvem kontakter man for å få hjelp til dette?
ellen-propellen Skrevet 3. februar 2011 #22 Skrevet 3. februar 2011 Som du sier HI,hadde det vært en hund ville den blitt avlivet.Jeg antar det samme gjelder fpr alle husdyr som angriper? Men først må du anmelde det til politiet.Det er retten som dømmer til avlivning,ikke press i nabolaget.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #23 Skrevet 3. februar 2011 lån et kattebur. lokk katten inn i gangen hos deg og inn med den i katteburet. et godt grep om for- og bakben gjør susen og du ER sterkere enn den. Kattebur oppi en pappkasse - slik at naboene ikke ser hva det er du har - og avgårde til dyrlege. husk å avtale tid først for avliving av mannevond katt. avliv dyret, betal kontant. hvis dyret er chippet eller tatovert og er registrert med naboene som eier, får du bare late som om du er den ene eieren. men husk å betale kontant. problemet løst. noe annet du trenger hjelp med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå