Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 hvitsaus, mel, melk, salt? Trenger litt hjelp:) Jeg er ekpert på ferdigsausene jeg:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 stemmer det:) bruk H-melk. gir bedre smak til sausen. og litt reven muskattnøtt
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Smelt 2-3 ss smør, bland i 2-3 ss mel, spe med melk. (evt fiskebollekraft og melk hvis det er saus til fiskeboller) La koke opp mellom hver gang du tilsetter melk. Smak til med salt og pepper.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 smelt litt margarin i en kjele. rør ut litt mel i dette så det blir litt, men ikke for fast konsistens. Sped på litt og litt melk eller fiskebollekraft osv..... til den blir passe tykk. Kok i 10 min og putt så oppi ev karri - anbefaler å røre ut karrien i litt vann for at det lettere skal blande seg inn i sausen. Skal du unngå klumper må du bare bruke litt av gangen når du skal tilsette væsken og røre så og si hele tiden. Dersom du varmer opp det du skal ha oppi først (det gidder jeg aldri), så er det enklere. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå