369?gutt10? Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Vasker dere babyklærne med Blenda sensitive eller bruker dere andre vaskemiddler? Her i huset har vi vasket klærne til lillemann med Blenda Sensitve, men lurer på om vi nå kan ta i bruk samme vaskemiddel som vi bruker til oss selv. lillemann er nå 3 mnd gammel...
Gulosten™ Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Hadde aldri vaska det med noe annet enn OMO, men så var begge litt atopiske og storesøster ble verre og verre. Da bytta vil til Blenda Sensitive og lillegutt ble ganske bra. Storesøster er nok altfor arvelig belastet til at bare vaskemiddelet skal ha noe å si, men jeg tror altså på at Blendaen er best. Jeg ville brukt Blenda til hele familien jeg.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Har brukt samme vaskepulver til familien hele tiden jeg Blenda sensitive
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 vi bruker alle nøytral vaskeulver og milo uten parfyme. Ikke skyllemiddel. Vasker etter anvisningen og ikke for seg selv, men sammen med hele familiens.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 De første mnd brukte vi Neutral vaskemiddel, og vasket klærne for seg selv. Men fant ut at det ble tungvint i lengden. Vasker nå alle klærne sammen med Omo.
simba>>>3gutter Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Her i huset går alt i samme maskin( sotert etter, farge, temp) og bruker omo. Ingen som er sensible mot det!
Sylteflesk Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Vasker alt av klesvask, både til barn og voksne, med Neutral. Har brukt Neutral siden lenge før jeg fikk barn. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan bruke samme som babyen? Må dere ha parfymelukt av klærne? Må jo være ekstremt tungvint å kjøre egne maskiner med babytøy!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Vasker alle klærne med samme vaskemiddel. Men bruker kun neutral eller blenda sensitive.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Har vasket all klesvasken, untatt ull, selvsagt, med Neutral vaskemiddel i alle år, og bruker litt Neutral skyllemiddel. Hater klær med parfymelukt, og her i huset er det jeg som ikke tåler sånt. Sorterer klær etter farge og vasketemperatur, ikke etter eier. Har aldri skjønt poenget med å sortere klær etter eier. Det blir for tungvint for meg, gitt. Ull vaskes med Milo og en skvett Milo skyllemiddel med lanolin.
surremus Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Neutral til voksne og barn, og ull vaskes med Milo.
mamma til lillingen Skrevet 1. februar 2011 #12 Skrevet 1. februar 2011 Jeg er allergiker selv, tåler ikke "vanlig" vaskepulver, så er nødt til å bruke neutral. Og siden jeg allerede bruker det til alt jeg vasker (milo til ull selvfølgelig) kan jeg vaske jenta sine klær sammen med våre. Skyllemidel eller tøymykner bruker jeg en liten skvett av, så det skal lukte godt, synes liksom det må lukte litt godt av nyvaska klær! Savner virkelig den gode nyvask-lukta som kommer av blenda eller omo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå