Gå til innhold

Er jeg innbilsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg kom for 5 måneder siden ut av et over 10 år langt forhold etter ca ett år med mye frem og tilbake, usikkerhet rundt hvor det bar etc. Har vært langt nede, sykemeldt og går i terapi. Skikkelig ekte, vond kjærlighetssorg altså....

I helgen traff jeg imidlertid på en gammel bekjent. Jeg har forresten tenkt mye på han siden bruddet, for det er flere som mener vi passer sammen. Igår kveld fikk jeg sms fra han der det sto at det var hyggelig å se meg igjen og han lurte på hvordan det sto til med meg (han vet om bruddet). Jeg kjente jeg ble helt varm inni meg! Jeg svarte at joda, samlivsbrudd er tøft og at jeg har vært en del syk, men at nå må det da snart gå oppover :) Han svarte at ja, det er tøft, men kommer til å gå bedre, jeg måtte kjenne på følelsene, ta tiden til hjelp, ikke stresse, også lurte han på om jeg ville treffes for en kaffe eller noe en kveld! Jeg svarte ja.

Nå går jeg rundt og føler meg litt småforelsket og betatt og gleder meg til å treffe han. Føler han mente en date, men samtidig så er jeg redd for å være innbilsk. Kanskje han bare ville være snill og trøste meg og at det ikke ligger noe mer bak....

Hva tror dere? Er det jeg som er så sultforet på oppmerksomhet at jeg ble helt satt ut? Og er det for tidlig med en date nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke du er innbilsk.

tror man at noen liker en, så er det som regel sånn :)

Skrevet

Det virker jo som dere liker hverandre begge to, så why not?

Skrevet

Noen flere svar? Redd jeg går rundt med sommerfugler i magen, men egentlig bare sårer meg selv ennå mer og går på en ny nedtur oppi kjærlighetssorgen... :(

Vi avtalte ikke tid og sted for når vi skulle møtes forresten...han svarte bare at vi snart skulle få til å møtes.

Skrevet

Jeg tror det er noe i utsagnet til frøken velferdsrett her jeg. Tror faktisk det kan være så enkelt, har skrevet et annet innlegg etter jeg så det svaret. For jeg også går med en sånn, er jeg innbilsk problemstilling.

Når det gjelder din situasjon så er det temmelig tydelig at han liker deg, han ber deg med ut. Det er en begynnelse på en date.

Skrevet

OMG nå ringte han meg til og med! Vi skal treffes neste uke :)

Skrevet

Vil egentlig ikke anbefale noen å kaste seg rett i fra et til et annet forhold fordi mange ganger drar man problemmene med seg. Det er jo egentlig det han sier også "Han svarte at ja, det er tøft, men kommer til å gå bedre, jeg måtte kjenne på følelsene, ta tiden til hjelp, ikke stresse"

Jeg tolker dette som et jeg er der som venn for deg, når du blir klar så kan vi finne ut om oss.

Det er ikke en date, men en kaffe med en gamel venn som gjerne vil være vennen din igjen og kanskje det utvikler seg. Det at han vil ta det lungt er et veldig godt tegn. Det betyr at han vil at du skal være HELT ferdig med ditt tidligere forhold før det evt blir dere..

Skrevet

Jeg synes han absolutt virker interesert, men også ganske så fornuftig. Kanskje dette er en bra mann for deg? Lykke til!

Skrevet

Takk for fine og gode svar. Tar gjerne imot flere her jeg sitter med sommerfuglene mine jeg!

Skrevet

det høres ut som du har hatt det vondt over ganske lang tid nå, så litt flørting fortjener du. Men vær varsom på å ikke falle fullt og helt for han med en gang slik at det blir et skikkelig reboundforhold som skjelden varer. du har sikkert flere åpne sår som må leges før du går inn i noe seriøst med denne fyren, men det virker det jo som om han er klar over også.

Skrevet

Ja, jeg synes du er litt innbilsk nå. Han antyder jo bare vennskap....

Skrevet

Ikke innbilsk! Men husk at når man er litt langt nede så tenker man ikke med hodet alltid, kanskje du egentlig bare trenger en "trøst" nå om du skjønner. Vil du virkelig gå inn i et evt nytt forhold allerde, da du ikke er over bruddet enda og fremdeles går i terapi?

Bare noen tanker..hilsen ei som vet at når man er langt nede så ser man litt annerledes på ting, søker kanskje feil siden man ikke klarer å sortere følelsene helt...

Skrevet

Men tenk hvis han er "den rette" og jeg da går glipp av han ved å ikke tørre å satse på han nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...