sillyfilly og Olivia Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Nå vasket jeg pen rosa ull med brun ull. Så nå har rosa ull'en blitt stygg og skitten. Jaja. Det blir det visst en tur til Rema 1000 for å kjøpe farge...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Kjipt, men hvordan vasker du ullen da? Jeg vasker hvit, rosa, rød, blå og brun ull sammen, med milo og på ullvasprogram. Har aldri farget over. Og en ting til, er det rekomendert å farge ulltøy? Ødelegger man ikke ulla da?
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2011 Vasker lyse farger sammen i vaskemaskin på ullprogram med Milo. Men jeg hadde glemt at jeg slengte inn noe rosa ull undertøy når jeg kom på at jeg skulle vaske ullfleece dressen i sterk brunfarge. Jeg har lest flere her som farger ulla uten problemer. Det finnes også spesiell farge til ull.
It's all about me Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Jeg vasker ull som er lys blå, mørk blå, rød, brun, grønn, svart og rosa ull sammen. Gang på gang. Ingenting har farget av enn så lenge. Første vask får de alene, men etter det er alt sammen.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Alltid kjedelig med klær som farger over:) Visste ikke at det fantes ullfarge, skal se om jeg finner det og farge et par ting som har noen stygga matflekker. Tusen takk for tipset:)
Bettybu Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Ull kan nok farge av.. Poden har ARVET rød Stilongs/devold ulltøy av kusina, dvs brukt og vasket en del før.. Og jeg klarte å få en "ullfarvet" trøye til å bli litt smårosa... Så det går an... Bruker kun Milo på ulla, må ev være vaskemaskinpulverreste om det er det som gjør det???
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Hm.... Her vaskes ull i alle farger i samme vask og dette har jeg aldri opplevd! Så rart! Rødt, rosa, svart, blått og hvitt... Ja, alle farger... Ullprogram, 40 grader, Milo. Men farge til ull må jeg sjekke om jeg finner! Noen som vet hva det heter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå