Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjenner man om man har bekkenløsning? Hva er symfysen?

Kjenner det er vanskelig å gå/snu seg noen ganger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kjenner det gjør vondt i symfysen = skambeinet som er fremme ved underlivet. Søk på google, vanskelig å forklare.

Ellers kan man kjenne det ved korsryggen og i rumpeballene.

Smertene kan og stråle ned i lårene/foten, kommer ofte en stund etter aktivitet.

Noe som er vondt er å gå mye og da særlig i trapper så vær obs på å begrens deg litt.

Men først av alt er det viktig å bli vurdert av og få behandling av f.eks fysio eller manuellterapeut.

Skrevet

tja, vi e elle forsjellige ,men med meg så fikk eg vondt i lysken, fra skrittet til kneet...(kun venstre side)

+ veldig stiv nederst i ryggen, nesten rumpa... og ja vondt å snu seg , spesielt i senga, og i enkelte stillinger... Vondt visst man sitter hardt, vondt visst man står for lenge, vondt visst du sitter for lenge ... ja det e ganske overveldenede for mange, enkelte ender opp med krykker....

Får håpe du slipper de verste plagene...

Skrevet

symfsen e meine eg fra dåsebeinet fremme, mene det hete symfse mål, når jordmor måle magen... og det e i hvertfall derifra

Skrevet

Æsj, det høres ikke så lovende ut..

Hadde samme vondtene på slutten sist, men da var jeg bare hjemme uansett.

Tar legen blodprøve eller noe, eller må man til fysioterapeut?

Skrevet

Dette påvises ikkje med blodprøver... Du får deg en time hos fastlegen....

Han/hun tar noen enkle tester, spør noen spørsmål, og der i fra får du evt henvisning til fysio, Visst du ikkje har henvisning så må du nok betale full pris...:S

Eg gikk til naprapat når eg hadde bekkenløsning sist, han hjalp meg på de verste toppene, men på slutten hjalp ingenting...

Skrevet

dersom man har vondt i lysken, som strekk smerter feks, trenger ikke dette skyldes bekkenløsning

jeg har vondt i lysken noen dager, som om jeg har fått meg en skikkelig strekk.... kan også gjøre vondt når jeg løfter det beinet( i lysken), men hverken lege eller jordmor sier dette er bekkenløsning. det er vanlig å ha noe vondt i svangerskapet uten at det skyldes bekkenet.... så ikke ta alle smerter for det..... ville bare si det for her beskriver dere smerter som ikke alltid alene kan tas for å være bekkenløsning......... :) hvile er alltid godt for gravide kropper! og husk på å ha en riktig holdning... ikke len bakover når du går, ta små skritt etc...... tvi tvi

Skrevet

Viss det er vondt når ein står, sitter, ligger osv, så er det garantert bekkenløysning. Eg har skaffa meg krykkjer og det hjelper ein del å avlaste bekkenet. Blir ikkje fullt så vondt.

Har ikkje hatt noko særleg med bekkeløysning før, men no er det ille. Men, heldvis ikkje så lenge igjen.

Skrevet

Vet ikke helt hvor lysken er jeg ;P Er mest vondt nederst i ryggen/rumpa.

Får vente å se hvordan det går :)

Skrevet

Lysken er fremme oppe på innsiden av låret ca. Har ikke noe med bekkenet å gjøre.

Har du mye vondt nederst i ryggen og rumpa så bør du sjekke det hos fysio eller manuellterapeut fortest mulig. Bedre å starte med behandling litt tidlig enn litt for seint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...